A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) attól tart, hogy túl nagyot ütne a taxisokon a tervezett szmogriadó-rendelet, holott a budapesti járműflottán belül kicsi az arányuk és nem is annyira szennyezőek ezek a gépkocsik.
A taxisok fele eltűnhet az utcákról szmogriadó esetén, ha az erről szóló rendeletet a jelenleg beterjesztett formájában fogadják, legalábbis a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szerint. A BKIK szerint a tervezet környezeti terhelésükhöz képest aránytalan mértékben sújtaná a taxisokat. Mivel a korlátozásokat környezetvédelmi osztálytól függő kritériumok szerint határoznák meg, a BKIK becslése szerint szmogriadó esetén mintegy 2000–2500 taxit zárnának ki a közlekedésből.
A BKIK azzal érvel, hogy a korlátozásokkal érintett taxik működése szinte egyáltalán nem befolyásolná a fővárosi szmoghelyzetet, mivel a budapesti járműflottán belül elenyésző a részarányuk. Ráadásul az eltűnésük nem jelentene nagy könnyebbséget, mert a korlátozásban érintett környezetvédelmi osztályok közül a személytaxik a legkevésbé szennyező csoportba tartoznak, hiszen fővárosi droszthasználati hozzájárulást csak EURO 5 besorolású gépkocsik kapnak.
A szervezet emiatt kezdeményezte, hogy vizsgálják felül a fővárosi rendelet taxisokat érintő tervezett módosítását.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is
Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.