A pályázaton nyertes vállalat feladata lesz többek között az évi közel 5 millió tonna hulladék begyűjtése.
A Mol benyújtotta végleges ajánlatát a magyarországi települési szilárdhulladék-kezelési szolgáltatások hosszú távú koncessziójára - írja a vállalat közleményében.
A nyertes vállalat feladata lesz többek közt a hazai háztartások és gazdálkodó szervezetek évi közel 5 millió tonna hulladékának begyűjtése, és az uniós célok eléréséhez szükséges előkezelési és kezelési műveletek megszervezése.
A Mol kötelező érvényű ajánlata értelmében:
- az első 10 évben minimum 50 milliárd forint beruházási kötelezettséget vállal.
- az első öt évben egy új, évente minimum 100 ezer tonna települési szilárd hulladék energetikai hasznosítására alkalmas létesítményt épít.
- felvásárolja a jelenlegi hulladékgazdálkodási közszolgáltatási rendszer koordinálásáért felelős Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaságot (NKHV-t) és a települési hulladékgazdálkodási közszolgáltató Nemzeti Hulladékgazdálkodási Szolgáltató Kft. (NHSZ) nagy részét.
A hulladékgazdálkodási koncesszió tétje nagy: 2023. július 1-től érvényes, 35 évre szól, és évente mintegy 4,5-5 millió tonna hulladék begyűjtését és kezelését irányozza elő.
A vállalat közleményében Világi Oszkár, a Mol-csoport vezérigazgató-helyettese elmondta, a vállalat eddigi tapasztalatait (100-120 ezer tonna saját hulladék kezelés, használt gumiabroncsokból készülő gumibitumen, használt sütőolaj és a műanyag újrahasznosítás) terjesztené ki a koncesszión belüli teljes hulladékgazdálkodásra
A Nemzeti Koncessziós Iroda írta ki a koncessziót, s a pályázókat a kötelező érvényű ajánlattételre hívta fel. A koncessziós szerződés értelmében pedig a nyertes pályázó felel a teljes települési szilárd hulladékgazdálkodási szolgáltatások megszervezéséért és biztosításáért Magyarországon.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Az ott a kormányzati reklám helye: még több felületről onthatják ránk a hirdetéseket Mészáros és Garancsi cégei
A kormány véget vet az eddigi közterületi reklámszigorításnak, egy új kormányrendelet szerint hirdetni gyakorlatilag bármin lehet.