Bár a magyarok csak 4 százaléka tagadja a klímaváltozás létét, egyharmaduk nem hajlandó aktívan tenni a környezet védelme érdekében.
Annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány megmutatta társadalmunk és a gazdaságunk törékenységét a komolyabb megrázkódtatásokkal szemben, a magyarok környezetvédelemhez való viszonya csak kis részben változott a járványhelyzet miatt – derül ki a WWF Magyarország és Budapest Bank hétfőn publikált, közös kutatásából.
A kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek csupán 4 százaléka klímaváltozás-tagadó, azonban csak kétharmaduk hajlandó aktívan bármit is tenni környezetünk védelme érdekében.
A mindennapok szintjén a válaszadók 14 százaléka kényszerült gyökeres változtatásra, 52 százaléka bizonyos szokásait ugyan átalakította, ez azonban nem a környezetvédelemhez vagy az élelmiszer-fogyasztáshoz kapcsolódott, 34 százalékuk pedig sem az életmódján, sem a magatartásán nem változtatott.
Jó hír, hogy a magyarok 75 százaléka jellemzően mindig visz magával saját bevásárlótáskát a boltokba, 53 százalékuk igyekszik minél kevesebb hulladékot termelni, 65 százalékuk pedig szelektíven gyűjti otthon a szemetet.
Emellett a lakosság 49 százalékának otthonában mindenhol energiatakarékos LED lámpa található és ugyanennyien választják a csapvizet palackozott italok helyett. A válaszadók 48 százaléka napi szinten közlekedik kerékpárral vagy gyalog, 45 százaléka pedig a hazai termesztésű élelmiszereket részesíti előnyben.
Környezetbarát tisztítószereket viszont a magyarok mindössze 26 százaléka használ, és húsmentes napokat is csupán a válaszadók 27 százaléka tart rendszeresen.
A magyarok közel fele ráadásul rendszeresen dob ki ennivalót: több mint 40 százalékuk havonta legalább 1 kilogrammnyit.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Magyar applikáció segít a környezetbarát tisztítószer kiválasztásában
Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet magyar képviselője szerint még mindig alacsony a klímatudatosság
„Amúgy a nők is káromkodnak” – interjú cserihannával és Lenkkével
Egyre több női előadó tör be a magyar popzenébe, érezhető egyfajta „girl power” a területen. Nemrég jött ki például cserihannának (polgári nevén Cseri Hannának) Hirtelen mélyül, Lenkke_-nek (Fehér Lili) pedig Törik a beton címmel új albuma, ennek apropóján nemcsak a dalokról és a csajos zenékről, hanem a Z generációról, a káromkodásról és a kommentekről is beszélgettünk.