Félő, hogy a kijárási korlátozások feloldása után az újból munkába indulók a fizikai távolságtartás miatt kerülik majd a tömegközlekedést, és még többen ülnek majd autóba, mint eddig.
Bár a kijárási korlátozások és a gyárak leállása miatt világszerte csökkent a légszennyezettség, nem biztos, hogy a mostani állapot sokáig fog tartani. Conor Sen, a Bloomberg egyik publicistája arra figyelmeztetett, hogy a közlekedésben is megjelenő fizikai távolságtartás miatt, ha a korlátozások feloldása után az emberek ismét munkába induknak, jóval több autóval találkozhatunk majd az utakon, mint korábban. Előfordulhat, hogy az emberek kerülik majd a tömegközlekedést, ez pedig nem csak forgalmi dugókhoz, de végső soron a légszennyezés növekedéséhez is vezethet.
A szerző sejtése Kína példáján már beigazolódott: a korlátozások feloldásával március elejére a forgalom már nagyobb volt, mint egy évvel korábban.
Ráadásul egyre több autót is vesznek az emberek Vuhanban, ahonnan a koronavírus-járvány a fetételezések szerint kiindult: az Audi egyik helyi képviselője arról számolt be, hogy ugrásszerűen megnőttek az eladások, amire egyáltalán nem számítottak.
Egy április eleji fesztiválra érkeztek kevesebben csak autóval Kínában, ebből azonban azt a következtetést vonták le az autópályák forgalma alapján, hogy a szabadidős utazásaikat csökkentik az emberek, de többet ingáznak kocsival.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
A légszennyezettség is felelős a koronavírus-járvány súlyos következményeiért
Angela Merkel szerint Angela Merkel mindent jól csinált
Megjelent a kortárs európai politika legmeghatározóbb vezetőjének önéletrajza. Angela Merkel 300 oldalt írt a gyerekkoráról és 400-at a kancellári hivatalban töltött 16 évről. Bocsánatkérés nincs, már-már komikusan leíró próza van. Orbán Viktor először egy focimeccsen tűnik fel. Recenzió.