Az állami szereplők pörgették a reklámpiacot.
Az állami szereplők maradtak a legnagyobb reklámozók Magyarországon, közülük is a Miniszterelnöki Hivatal fordította a legtöbb pénzt erre a célra tavaly – derül ki a 14 ország független reklámügynökségeiből – köztük a magyar Café Communications – álló hálózat CANnual Report című, idei jelentéséből. Az ezt szemléző Media1 azt írta, hogy a hivatal egy év alatt 76 millió eurót költött egy év alatt kampányokra. Összehasonlításképpen: 2019-ben 65 millió, 2018-ban pedig 27 millió forint volt ez az összeg.
A második legnagyobb hirdető a Szerencsejáték Zrt., a harmadik pedig a Magyar Turisztikai Ügynökség lett 24 millió, illetve 21 millió euróval.
A jelentés szerint a magyar reklámpiac 844 milliós bevételt ért el, ez 9 százalékkal több az előző évinél – köszönhetően az állami költéseknek. Ennek nagy részét azonban a magas infláció el is vitte. A régióban ennél is nagyobb, 14 százalékos bővülést tapasztaltak.
A riportból az is kiderül, hogy a magyar reklámpiacon az online szegmens fejlődik a leginkább, a növekedés ott elérte tavaly a 8 százalékot. Ezek a bevételek azonban elsősorban a globális szereplőkhöz folytak be: a hazai online hirdetésekre költött forintok több mint a harmada landolt a Google-nél, a Facebooknál és más nemzetközi vállaltoknál.