2016. augusztus. 09. 12:26 MTI Utolsó frissítés: 2016. augusztus. 09. 12:43 Világ

Újabb részletek derültek ki a maláj gép tragédiájáról

A legfrissebb kutatások szerint a két éve eltűnt maláj gép nagy sebességgel csapódhatott az óceánba.

A több mint két éve eltűnt malajziai utasszállító nagyon nagy sebességgel az óceánba zuhant egy kedden megjelent tanulmány szerint, holott egyes korábbi szakértői vélemények még arról szóltak, hogy a repülőgép simán ereszkedett a víz felszínére – írta a The Australian című napilap az ausztrál védelmi minisztériumra hivatkozva.

A Malaysia Airlines maláj légitársaság Boeing 777-es típusú, Kuala Lumpurból Pekingbe tartó MH370-es járata 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án tűnt el röviddel a felszállás után, és a feltételezések szerint az eredeti útvonalról teljesen letérve, az Indiai-óceán déli részén zuhant le. Egyes szakértők korábban azt feltételezték, hogy a gép simán leszállt az óceán felszínére. 

A kedden közzétett jelentés szerint ausztrál szakértők elemezték az automata jeladók által sugárzott információkat, és ebből arra a következtetésre jutottak, hogy a gép "rohamosan vesztett magasságából". A cikkből kiderül, hogy a Boeing amerikai repülőgépgyártó cég számítógéppel modellezte a maláj utasszállító lehetséges útvonalát. Mindkét vélemény szerint a gép nem irányítottan, hanem magatehetetlenül zuhant az óceánba.

"A szakértők megállapították, hogy a gép zuhanása (nyugat-ausztráliai idő szerint) reggel 8 óra 19 perckor történt, azután, hogy elfogyott az üzemanyag, kigyulladt a baloldali hajtómű, majd negyedórára rá a jobboldali is. Ezután a 10 650 méteres magasságban repülő utasszállító elkezdett percenkénti 3650-6100 méteres sebességgel zuhanni, majd az Indiai-óceánba csapódott Ausztráliától nyugatra" – feltételezi a Boeing tanulmánya.

Ausztrál szakértők elképzelhetőnek tartják, hogy a gép eltűnésének felelőssége az egyik pilótát terheli, de szerintük nem igazak egyesek állítása, amely szerint nem a megfelelő helyen keresik a gépet az Indiai-óceánban – írta a The Australian.

Az eltűnt gép utáni kutatás már több mint két éve folyik az Indiai-óceán térségében, de egyelőre kevés eredménnyel. Malajzia, Kína és Ausztrália hatóságai nemrégiben bejelentették, hogy a keresést felfüggesztik, amennyiben nem találják meg a gépet a még átfésülésre váró 10 ezer négyzetkilométeres övezetben.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.