A katasztrófamentők csak nagyon nehezen tudják megközelíteni az Indonéziában lezuhant orosz repülőgép roncsait, és emiatt sokára derülhet ki, hogy mi okozta a tragédiát.
A mentők kötelek segítségével próbálnak feljutni a Salak vulkáni hegy majdnem merőleges oldalán arra a helyre, ahol az orosz gyártmányú Superjet 100-as gép roncsai szétszóródtak. Miután kiderült, hogy a gép fekete dobozát valószínűleg csak sokára fogják megtalálni, orosz és francia katasztrófamentők csatlakoztak a hazaiakhoz, így összesen 85-en vesznek részt a munkában. A sűrű köd miatt helikopterek pénteken meg sem tudták közelíteni a helyszínt. Azt, hogy nincs túlélő, az az egy-két katasztrófamentő állapította meg csütörtökön, akinek sikerült eljutnia a roncsokhoz.
A légi balesetnek 45 halálos áldozata van, többségük indonéz, a többiek az orosz legénység tagjai, valamint egy amerikai és egy francia állampolgár.
Az orosz gép szerdán este bemutató repülés közben, felszállás után 21 perccel tűnt el a radarképernyőkről Jakarta közelében. Ez már a második útja volt aznap, az első rendben lezajlott. A próbarepüléseket azért szervezték, hogy a gépet gyártó orosz cég bemutathassa az új Superjet 100 előnyeit. A gépnek egyszerűen csak egy kört kellett volna megtennie, mielőtt visszatér a jakartai repülőtérre. Mielőtt eltűnt volna a radarok képernyőjéről, pilótája engedélyt kért, hogy 10 ezer láb (3400 méter) magasságról 6000 lábra (2000 méter) ereszkedjen, miközben a 6200 láb (2070 méter) magas hegy felé tartott.
Megtalálták az első holttesteket
Tizenkét holttestet találtak pénteken a kutatásban részt vevők azon a helyen, ahol előző nap egy orosz repülőgép egy vulkán oldalába csapódott Indonéziában bemutató repülés közben - közölte újságírókkal a balesetet vizsgáló válságstáb egyik képviselője.
Közben Susilo Bambang Yudhoyono indonéz elnök bejelentette: Vlagyimir Putyin orosz kollégájával abban állapodott meg, hogy a két ország szakértői együtt folytatják a kutatást, illetve a baleset körülményeinek és okainak kivizsgálását. Egy indonéz lapban pénteken olyan feltételezés látott napvilágot, hogy a pilóták és az irányítótorony információcseréjét megzavarhatta az, hogy egyes utasok nem kapcsolták ki mobiltelefonjaikat. A szerencsétlenül járt gép fedélzeten nyolctagú orosz személyzet és 42 utas tartózkodott, köztük potenciális vásárlók és újságírók. Túlélője feltehetően nincs a balesetnek.