Óriási kampányolás a világ hét új csodájáért
Eddig több mint hatvanmillió ember adta le szavazatát a világ hét új csodájának listájára, az eredményt két hét múlva, július 7-én hirdetik ki Portugáliában.
Több mint hatvanmillió ember adta le szavazatát a Földön a világ hét új csodájának listájára. Özönlenek a szavazatok, ami azt mutatja, hogy honlapunk a világ egyik legnépszerűbb weblapja lett - mondta A világ hét új csodája elnevezésű kampány zürichi központjának szóvivője, Tia Viering, hangsúlyozva, hogy szerinte a versengésben főszerepet játszik a nemzeti büszkeség.
Brazília elnöke, Luiz Inacio Lula da Silva átölelte a Rio de Janeiró-i Krisztus-szobrot, miután hetenként tartott rádiós beszédeinek egyikében elmagyarázta, hogyan kell szavazni a világhírű brazil szoborra.
Kína egyes iskoláiban és egyetemein a diákok a Nagy Falért kampányolnak, míg Jordániában a királyi család a híres sivatagi város, Petra szépségét magasztalta.
Peru kormánya ingyenes számítógépes terminálok felállításával ösztökélte a lakosokat, hogy szavazzanak a Machu Picchura, a híres inka romvárosra. Mexikóban kólás dobozokon látható hirdetés, miszerint minél többen adják le szavazatukat Chichén Itza maja romvárosra.
Noha a versengés hatalmas tömegeket mozgat meg, némelyek amiatt aggódnak, hogy a túlzott turizmus tönkreteheti a csodás építményeket. Ezzel szemben Tia Viering azt mondja, hogy a népszerűség nem lehet káros, és a legrosszabb, ami egy híres építménnyel vagy hellyel történhet az az, hogy feledésbe merül.
A világ hét régi csodája közül csupán a gízai piramisok állnak - írja a Reuters -, s a svájci-kanadai vállalkozó, Bernard Weber ezért is állt elő az ötlettel, hogy az emberiség szavazza meg a világ hét új csodáját.