2007. április. 08. 14:21
MTI
Utolsó frissítés: 2007. április. 08. 15:07
Világ
Forma-1: Alonso győzött a sepangi futamon
Kettős McLaren-Mercedes sikerrel zárult az 58. Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság második futamä a vb-címvédő spanyol Fernando Alonso óriási fölénnyel diadalmaskodott, míg a második helyen csapattársa, a brit Lewis Hamilton, az F1 újonca végzett. A harmadik a finn Kimi Räikkönen (Ferrari) lett.
Alonso rajt-cél győzelmet aratott és átvette a vezetést a vb-pontversenyben. Az ibériai pilóta pályafutása 16. futamgyőzelmét szerezte meg.
A két McLarenes pilóta nagyszerű manőverrel a rajtnál megelőzte a kissé késlekedő Felipe Massát (Ferrari). Az első kör végén Alonso és Hamilton robogott az élen, mögötte Massa és Räikkönen, majd a két BMW-s, a német Nick Heidfeld, valamint a lengyel Robert Kubica következett. Hamilton folyamatosan feltartotta a két Ferrarit. Massa az ötödik körben ugyan megpróbált elsuhanni a brit mellett, ám pórul járt, mert kicsúszott a fűre és csak nagy nehezen tudta visszakormányozni gépét az aszfaltra. Ezt kihasználva Alonso alaposan meglépett és több mint nyolc másodperces előnyre tett szert.
A tizedik körben a kétszeres világbajnok tovább növelte a különbséget Hamiltonnal szemben, mögöttük változatlan volt a helyzet: Räikkönen, aki nem tudta megelőzni a britet, majd Heidfeld, Massa és Kubica következett. A lengyelnek azonban füstölni kezdett a BMW-je, ezért "kikocogott" a boxutcába és rövid vizsgálódás után - alaposan leszakadva - visszatért. Ezzel a német Nico Rosberg (Williams) került a hatodik pozícióba.
A 17. körben kezdődtek meg a kerékcserék: a brazil Massa volt az első, aki a élcsoportból kijött, aztán Alonso - ekkor már 15 mp-ces előnnyel -, majd Räikkönnen következett.
Féltávnál továbbra is magabiztosan vezetett a két McLaren, mögöttük változatlan volt a helyzet. Tizenhat körrel a leintés előtt következtek a második kerékcserék: ideiglenesen ugyan Räikkönen került az élre, ám ez csak pünkösdi királyság volt, mert a finn is lecserélte a lekopott gumikat az autójáról, ezzel helyreállt a rend, ismét a kétszeres világbajnok Alonso repesztett az első helyen.
A 43. körben Rosberg kétszer is kicsúszott és a második pörgés után feladta a hiábavaló küzdelmet, így már az olasz Giancarlo Fisichella (Renault) autózott hatodikként.
A hajrában Räikkönen egyre jobban megközelítette Hamiltont a második pozícióért zajló küzdelemben, ám befogni már nem tudta, vagyis nem változott a helyzet.
A két McLarenes pilóta nagyszerű manőverrel a rajtnál megelőzte a kissé késlekedő Felipe Massát (Ferrari). Az első kör végén Alonso és Hamilton robogott az élen, mögötte Massa és Räikkönen, majd a két BMW-s, a német Nick Heidfeld, valamint a lengyel Robert Kubica következett. Hamilton folyamatosan feltartotta a két Ferrarit. Massa az ötödik körben ugyan megpróbált elsuhanni a brit mellett, ám pórul járt, mert kicsúszott a fűre és csak nagy nehezen tudta visszakormányozni gépét az aszfaltra. Ezt kihasználva Alonso alaposan meglépett és több mint nyolc másodperces előnyre tett szert.
A tizedik körben a kétszeres világbajnok tovább növelte a különbséget Hamiltonnal szemben, mögöttük változatlan volt a helyzet: Räikkönen, aki nem tudta megelőzni a britet, majd Heidfeld, Massa és Kubica következett. A lengyelnek azonban füstölni kezdett a BMW-je, ezért "kikocogott" a boxutcába és rövid vizsgálódás után - alaposan leszakadva - visszatért. Ezzel a német Nico Rosberg (Williams) került a hatodik pozícióba.
A 17. körben kezdődtek meg a kerékcserék: a brazil Massa volt az első, aki a élcsoportból kijött, aztán Alonso - ekkor már 15 mp-ces előnnyel -, majd Räikkönnen következett.
Féltávnál továbbra is magabiztosan vezetett a két McLaren, mögöttük változatlan volt a helyzet. Tizenhat körrel a leintés előtt következtek a második kerékcserék: ideiglenesen ugyan Räikkönen került az élre, ám ez csak pünkösdi királyság volt, mert a finn is lecserélte a lekopott gumikat az autójáról, ezzel helyreállt a rend, ismét a kétszeres világbajnok Alonso repesztett az első helyen.
A 43. körben Rosberg kétszer is kicsúszott és a második pörgés után feladta a hiábavaló küzdelmet, így már az olasz Giancarlo Fisichella (Renault) autózott hatodikként.
A hajrában Räikkönen egyre jobban megközelítette Hamiltont a második pozícióért zajló küzdelemben, ám befogni már nem tudta, vagyis nem változott a helyzet.
Világ
MTI
2007. január. 12. 14:15
A Toyota bemutatta új Forma-1-es autóját
Világ
MTI
2007. február. 03. 15:20
2009-től Abu-Dzabiban is lesz Forma-1-es futam
Világ
MTI
2006. november. 24. 11:50
Forma-1: Hamilton lesz Alonso csapattársa a McLarennél
Autó
MTI
2007. március. 08. 09:21
Forma-1: kemény idényre számít a Ferrari
Autó
MTI
2007. február. 07. 17:10
Majdnem teljes a Forma-1 idei mezőnye
Shake
MTI
2006. december. 13. 10:25
Forma-1: Häkkinen szerint Alonso a nagy esélyes 2007-ben
Világ
MTI
2007. március. 17. 10:49
Forma-1: Räikkönené a pole pozíció, büntetés a Toyotának
Nemzetközi gazdaság
2007. március. 28. 00:00
Forma-1-es pénzek
Világ
MTI
2007. április. 06. 09:02