L. Simon László már a szar szagát sem érzi, viszont lett neki kollektív tudata. Készen kapta, a szagát ennek sem érzi.
"és egy röhögő törpét követtem
akivel szétbaszott zsidó kurvák seggéről készítettünk
gipszlenyomatokat"
Ezt a három verssort ma már közismerten L. Simon László vetette papírra költőkorában. Nincs ezzel semmi baj, a művésznek az a dolga, hogy szabadon szárnyaljon, vagy alászálljon a poklokra, ha éppen olyan napja van. L. Simon erre már nem szívesen emlékszik.
Azt mondja ugyanis a Heti Válasznak, hogy nem az volt a kérdés, jobb lesz-e a Nemzeti Színház Vidnyánszkyval, mint Alföldivel. Hanem hogy ki áll közelebb az ő gondolkodásukhoz. Alföldi például szerinte egyenrangúként mutatja be a Tragédiában Istent és Lucifert, márpedig ez kereszténykonzervatív szemszögből tűrhetetlen blaszfémia. Az ő gondolkodásuktól távol áll.
Madáchétól speciel nem; Alföldinek egyáltalán nem kellett megerőszakolnia a szöveget. Lucifer észrevételei ugyanis már az eredeti szövegben is megfontolandók. L. Simon ezt természetesen tudja, ahogy azt is, hogy villásfarkú szörnyet csinálni Luciferből sima hamisítás lenne. Továbbá - saját verseiből kikövetkeztethető - pontosan érti Alföldi hozzáállását.
Csakhogy L. Simon ma már egy röhögő törpét követ. Álszent hernyó lett belőle, a magyar jobboldal hagyományaihoz hűen: hányja a keresztet és kiátkozza a hitetleneket, de azért amikor nem látják, legszívesebben még mindig gipszlenyomatokat készítene, és nem arról a seggről, amelynek a szagát kénytelen a saját gondolkodásaként felvállalni. És rettenetesen irigyli azokat, akik szabadon alkotnak, szarnak a röhögő törpére, és nem kell a törpefingra azt mondaniuk, hogy az az ő gondolkodásuk.
L. Simon egyébként lehetett volna az, ami volt, de már akkor sejtette, hogy nem lehet. Hogy mi lesz belőle helyette, és mit nem fog érezni akkor, azt megjósolta magának ugyanabban a versben.
"lehetőséget kaptam saját társulatom megszervezésére
saját életemről írtam darabot
de képzeletem szabadjára engedése
problémák sorát generálta
ezért művem megszabadítottam
a dekadens improvizatív elemektől
a bársony ráncai kisimultak
a festékfoltok eltűntek
a formák torzulásai
alig észrevehetővé váltak
már a szar szagát sem érzem"
(L. Simon László: váratlanul kiderült)