Ha vizsgálgatom a (sokak szerint a világ egyik legjobb játékának titulált) Resident Evil 4 sikerét, vagy a klasszikus...
Ha vizsgálgatom a (sokak szerint a világ egyik legjobb játékának titulált) Resident Evil 4 sikerét, vagy a klasszikus, régebbi epizódok kultikus hírnevét, sőt a gyengébbre sikerült ötödik rész remek eladási mutatóit és jó kritikáit… Vagy a Left4Dead lenyűgöző üzleti és szakmai sikerét, de említhetném a Dead Island-ot vagy a Dead Rising sorozatot is… Ezekre a tényekre gondolva egész egyszerűen nem értem, hogy Masachika Kawata, a Resident Evil Relevations producere miért nyilatkozta a Gamasutrának, hogy a „túlélőhorror-játékokra nincs nagy kereslet”.
A producer ezzel magyarázza, hogy az újabb epizódok, beleértve a tragikusan rossz Resident Evil ORC-ot (ami annyira tragikus, hogy eredeti szándákunkkal ellentétben, inkább nem is írtunk róla részletes tesztet - legyen elég annyi, hogy nem éri meg pénzt kiadni rá) miért lettek inkább akciójátékok, és miárt kerül ki a Capcom akció-túlélő-horror sorozatából a „túlélő” és a „horror”. Marad az akció, a Capcom így akarja felszippantani a COD/HALO és GOW hatalmas rajongói táborát, azaz a „casual lövöldözős” játékok fogyasztóit. Ezzel csak az a baj, hogy míg a COD/HALO/GOW és társaik saját műfajukban kiemelkedők, addig a horror-műfajban kiemelkedő RE sorozat akciójátéknak kevés és gagyi. De hát ők tudják… Nekünk pedig marad az RE4 HD átdolgozott kiadása, emlékeztetve minket azokra az időkre, amikor még jó és tartalmas horror-játékok készültek… A reményt nem adtuk fel teljesen, a nemsokára megjelenő RE6 még bizonyíthat… Hátha…