Bármekkora is a válság, úgy tűnik az elektronikai költésekre és vásárlási kedvre nincsen hatással.
Bármekkora is a válság, úgy tűnik az elektronikai költésekre és vásárlási kedvre nincsen hatással. Megérkezett az NPD Group jelentése a 2011-es évről (és az év végi vásárlási lázról), amiből kiderült, hogy a múlt évben az Apple termékeire költötték a legtöbbet az USA vásárlói. A 144 milliárd dolláros (új rekord) éves IT-vásárlás tortájából az Apple végezett az első helyen: 19%-ot birtokolt tavaly, ez kétszer annyi, mint a második helyezett Hewlet Packard részesedése. Érdekesség, hogy bár az üzletekben történő értékesítés csökkent (2,5%-al 2010-hez képest), ez mégsem a válság számlájára írható, inkább a vásárlói magatartás változásának tudható be: az online csatornákon történő vásárlás ugyanis 2011-ben hét százalékkal nőtt.
A legnépszerűbb termék a különböző PC konfigurációk (ide értik az Apple gépeket is), a második legjobban fogyó eszköz a különböző televíziók voltak. A 2010-es adatokhoz képest a lista harmadik helyén történt változás, a táblagépek lett ugyanis a harmadik legjobban fogyó eszköz, negyedik pozícióra szorítva ezzel a mobiltelefonokat. Az ötödik helyen a videójáték hardver végzett, ez természetesen főleg a konzolokat és a kézikonzolokat jelenti. A top brendek listája: Apple, HP, Samsung, Sony és Dell.