Nyár elején terjedt el a híre az új szupertalálmánynak, és a világ tech droidjai rá is izgultak.
Nyár elején terjedt el a híre az új szupertalálmánynak, és a világ tech droidjai rá is izgultak. Most már csak az kell, hogy a nagyközönség is így tegyen - hiszen nekik szánták. Ezt jól példázza a Lytro reklámfilmje is, ami úgy indít: "Nem emlékszel semmire a múlt hétvégéről? Semmi gond, a fényképeződ emlékszik."
Az egy kézben tartható, téglatest alakú szerkezet azzal vívta ki a figyelmet, hogy fotózás közben nem kell bíbelődni a fókuszponttal, az elkészített képeken - most tessék figyelni - utólag állíthatjuk be, mit szeretnénk élesen látni.
Ilyen eddig nem létezett a fotózás történetében, noha a technológia már 15 éve a rendelkezésre áll. Igaz, akkor még egy szobányi kamerakomplexumra és egy óriási teljesítményű számítógépre volt hozzá szükség a Stanford Egyetemen.
A Lytro most ezt a feladatot egymaga végzi el, mégpedig úgy, hogy szenzora a beérkező fény valamennyi beesési szögét, színét és intenzitását rögzíti. Egy átlagos fényképező ezzel szemben csak összegzi és egy adagban dolgozza fel a fénysugarakat (aki jobban beleásná magát a működési elvbe, az ide kattintson).
Magunk is tesztelhetjük, milyen lenyűgöző a végeredmény, és hogyan lehet utólag fókuszt állítani a Lytroval - ehhez egyszerűen ide kell navigálnunk, majd a tesztképek kívánt részére klikkelni. A hatás letaglózó!
A kezdő ár 400 dollár a 8GB-s, és 500 dollár a 16 GB-s verzió esetében, előrendelést pedig szintén az oldalon lehet leadni.