Sokan nem értik, miárt hátrált ki Obama az internet-cenzúra mögül, hiszen támogatói között szép számmal vannak film-és...
Sokan nem értik, miárt hátrált ki Obama az internet-cenzúra mögül, hiszen támogatói között szép számmal vannak film-és lemezkiadók, rendezők és producerek. A támogatók, ahogyan ez Amerikában szokás, súlyos dollármilliókkal pumpálják tele kedvencüket, annak újraválasztása érdekében (Amerikában nem lehet az adófizetők pénzéből választást, vagy előválasztást és kampányt finanszírozni, de még egy plakátot nyomtatni sem – elvileg nálunk sem, de hagyjuk ezt most…)
Obama elnök mégis hátat fordított az igen jelentős film-zenepipari lobbinak, és internetes támogatói, (ezek főleg a Facebook és a Google) mellett döntött. Bár ritkán látni a hírekben, a helyzet az, hogy az utóbbi tíz évben az IT-cégek kb. hasonló mértékben költenek politikai célokra (lobbi-keret), mint az erről a tevékenységéről híres Hollywood vagy olaj-lobbi. A legnagyobb IT-lobbista sokáig a Microsoft volt, tavaly azonban már beelőzte őket a Google: 2011-ben a keresőcég 9,68 millió dollárt költött lobbi-tevékenységre és politikusok támogatására (az MS 2011-ben ugyanerre 7,34 millió dollárt költött). Az USA-ban minden pártnak és politikusnak nyilvánossá kell tennie a választók számára, hogy honnan- és kitől származik a kampányra költött pénz. A Google 2011-es költsége 88%-os emelkedés az előző évhez képest, elemzők szerint 2012-ben az összeg tovább fog emelkedni – így talán kicsit világosabb, miért is választotta Obama elnök inkább a netezőket…