Tech HVG 2024. július. 03. 19:03

25 000 teherautót válthat ki a Japánba tervezett, 500 km hosszú futószalag, azon vinnék az árut Tokió és Oszaka között

Számítások szerint 2030-ra olyan nagy lesz a munkaerőhiány az elöregedő népesség miatt Japánban, hogy a csomagok harmadát egyszerűen nem lesz, aki kivigye. Ezen segítenének egy merész megoldással.

A The Japan News értesülései szerint Japán közlekedésért felelős minisztériumának szakbizottsága február óta tárgyal arról a projektről, amelynek keretében az ország nagyvárosait egy óriási szállítószalag-rendszerrel kötné össze. A nulla károsanyag-kibocsátású, automatizált rendszerrel több millió tonna árut lehetne megmozgatni úgy, hogy mintegy 25 ezer teherautó kapacitását váltaná ki.

Egy nemrég megjelent tervezet szerint az első, Tokiót és Oszakát összekötő szakasz már 2034-ben elkészülhet.

New Atlas

A kormány törekvése mögött az a probléma húzódik meg, hogy az ország népessége folyamatosan öregszik, ami miatt egyre nagyobb a munkaerőhiány. És miközben egyre kevesebb az áruszállítókat vezető sofőr, egyre nő az online vásárlások száma, ami már így is próbára teszi a logisztika kapacitását. A számítások szerint 2030-ra olyan rossz lehet a helyzet, hogy a csomagok 30 százaléka egyszerűen nem fog tudni eljutni A pontból B-be.

A tervek szerint a Tokió és Oszaka közötti logisztikai rendszer annyi kis csomagot tudna szállítani, mint amennyit 25 ezer teherautó lenne csak képes megmozgatni.

Hogy pontosan hogyan fog működni a rendszer, azt egyelőre nem tudni, de a tervek szerint egyetlen raklapon több tonna rakomány kapna helyet, ami emberi beavatkozás nélkül jutna el a célpontig.

Az egyik elképzelés, hogy egy masszív futószalag húzódna az autópályák mentén, esetleg alagutakban, ami áthidalná a 500 km-es távolságot. A rakományt elektromos szállítók mozgathatják.

New Atlas

A másik lehetőség, hogy az elektromos önvezető járműveket az utakra engednék rá, ez a technológia azonban még nem tart ott, hogy teljes egészében rábízzanak egy ilyen feladatot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.