Miután a különböző generatív mesterséges intelligenciák egyre többek számára elérhetők, sokan, például a tartalomkészítők is élnek a lehetőséggel. A TikTok tiszta vizet öntene a pohárba, és kifejezetten meg fogja követelni, hogy a tiktokerek tudassák követőikkel, hogy videójuk készítése során bevetették a mesterséges intelligenciát.
Mivel egyre több alkotó használja ki a mesterséges intelligenciát (MI) kreativitásuk fokozására, szeretnénk támogatni az átlátható és felelősségteljes tartalomkészítési gyakorlatokat. Ennek az erőfeszítésnek a részeként megkezdjük egy új eszköz bevezetését, amely segíti az alkotókat a mesterséges intelligencia által generált tartalmaik címkézésében – írja egy blogbejegyzésben a TikTok.
A TikTok felhasználói irányelvei már megkövetelik az alkotóktól, hogy közöljék, ha a tartalom mesterségesintelligencia-eszközökkel készült. Az új funkció arra készteti az alkotót, hogy kapcsolja be a címkézési funkciót, hogy a követői tudják, mikor készültek videók és fotók mesterségesintelligencia-szoftverrel. Az AI címke a felhasználónév alatt jelenik meg a videók sarkában. A felszólítás egy emlékeztetőt is tartalmaz arra vonatkozóan, hogy a tartalom eltávolítható, ha nem derül ki, hogy mesterséges intelligencia-eszközök is érintettek.
A videómegosztó szolgáltatás ezen lépése érthető: a mesterséges intelligencia ugyanis hihetetlenül kreatív megoldásokat tesz lehetővé, de potenciálisan megzavarhatja vagy félrevezetheti a nézőket, ha azok nincsenek tudatában annak, hogy a tartalmat MI segítségével hozták létre vagy szerkesztették. A tartalom címkézése segíthet ennek a feloldásában azzal, hogy világossá teszi a nézők számára, ha a tartalmat jelentősen megváltoztatja vagy módosítja az MI-technológia.
Az új címke segíteni fogja az alkotókat abban, hogy bemutassák a tartalmuk mögött rejlő újításokat, és minden olyan tartalomra alkalmazhatják, amelyet teljesen mesterséges intelligencia generált vagy jelentős mértékben szerkesztett. Ezenkívül megkönnyíti a TikTok közösségi irányelveinek való megfelelést is.
A TikTok új címkézési eszközkészletének bevezetése azután történt, hogy számos szűrőt adott hozzá a videók feltöltéséhez, amelyek nagymértékben kihasználták a mesterséges intelligencia lehetőségeit, valamint egy képgenerátort, amely egyedi háttereket hoz létre. A szűrőket átnevezik, hogy egyértelműbbé váljon, melyik támaszkodik a generatív mesterséges intelligencia további segítségére a címkézésben.
A TikTok új címkéző eszközei nem opcionálisak. Egy közelmúltbeli vállalati irányelv egyértelműen kimondja, hogy minden mesterséges intelligencia által generált tartalmat, amely „valósághű képeket, hangot vagy videót” tartalmaz, címkével kell ellátni, hogy „segítsen a nézőknek kontextusba helyezni” az adott szituációt, és „megakadályozza a félrevezető tartalom esetleges terjedését”.
A TikTok egyébként saját algoritmust is fejleszt, amely automatikusan felcímkézi az MI által generált bejegyzéseket, bár azt még nem tudni, hogy ez az eszköz mikor indul el. Nemcsak ezt, hanem a többi MI-címkéző eszközt is a vállalat biztonsági tanácsadó testületeivel együtt fejlesztették ki, és ipari és tudományos szakértőket is bevontak a munkába.
Ugyancsak ide tartozik, hogy márciusban a TikTok kiadott egy Bold Glamour nevű arcszűrőt, amely igazán rejtélyes volt, azonban a TikTok nem volt hajlandó megerősíteni, hogy mesterséges intelligenciát használ-e a hatás kifejtésére. A vállalat most azt állítja, hogy átnevezi az MI-eszközöket használó effektusokat, hogy a névben mindenképpen szerepeljen az „AI” is, és megköveteli, hogy az effektusok készítői is kövessék a példáját.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.