Az elmúlt időszakban szinte minden nagyobb kiskereskedelem létesített már partnerséget valamelyik nagy hitelkártya-társasággal, hogy létrehozzon egy saját márkás fizetési kártyát. Nemrégiben a Microsoft is erre az útra lépett. A kártyával azok (az amerikaiak) járnak jól, akik szeretik a redmondiak játékkonzoljaival múlatni az időt.
Az Xbox hírblogon jelentette be a Microsoft, hogy a Barclays US Consumer Bankkal együttműködve Xbox márkájú Mastercard hitelkártyát hoz létre. A kártya, amelynek előlapján feltűnő zöld-fehér Xbox logó látható, az Xbox és a Microsoft termékvásárlások értékét hivatott növelni, a támogatott streaming és kézbesítési szolgáltatások mellett. Ez az érték jutalompontok formájában jelentkezik, amelyeket az Xbox webhelyén lehet beváltani játékokra, letölthető tartalmakra és egyebekre. A kártyának nem lesz éves díja.
Ha egy amerikai felhasználó Xbox Mastercard kártyával vásárol, akkor minden elköltött dollár után jutalompontot kap. Ha bizonyos szektorokban vásárol, a megszerzett pontjai megsokszorozódnak. Egyes étkezési házhozszállítási szolgáltatások után háromszoros pont jár, és ugyanez a szorzó vonatkozik a támogatott streaming szolgáltatásokra, például a Netflixre és a Disney+-ra. A legmagasabb pontszorzót, ötszöröst, a Microsoft Store-ban történt vásárlások adják.
A kártyatulajdonosok az első vásárlásukkor több kedvezményben is részesülnek. Így például 5000 kártyapont bónuszt (50 dollár értékben) kapnak az első vásárlás után. Három hónap Xbox Game Pass Ultimate jár az új Game Pass-tagoknak az első vásárlás után. Ha valaki már Game Pass-tag, odaajándékozhatja egy barátjuknak, hogy együtt játsszanak. Nulla dolláros csalási felelősség elleni védelem is jár nekik, így a kártyatulajdonosok nem felelősek az általuk nem engedélyezett költségekért. A kényelem kedvéért a kártya teljesen kompatibilis mind a digitális pénztárcákkal, mind az érintés nélküli fizetéssel.
Az Xbox Mastercardot először az Xbox Insiders-program tagjai igényelhetik, szeptember 21-től. A kártya valamikor 2024-ben lesz elérhető az amerikai vásárlók számára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.