Pénzben semennyit, figyelemmel és idővel viszont annál inkább fizetni kell majd a Telly nevű készülékért, melynek értékesítése egy új üzleti modell mentén zajlik majd. Most kiderültek a legfontosabb paraméterek a készülékről, melyről képeket is tett közzé gyártója.
Nem kisebb magabiztossággal hirdeti magát a Telly nevű tévékészülék mögött álló cég, minthogy „a színes tévé óta ez a legnagyobb dolog, ami a televízióval történt”. Hogy a siker lesz-e akkora, azt még korai lenne megítélni, de a gyártó értékesítési modelljének újszerűsége mindenképp van ugyanannyira figyelemfelkeltő, mint anno a színes képernyők megjelenése volt.
A Telly első modellje egy 55 hüvelykes, azaz 140 centis képátlójú, 4K-s, HDR-képes televízió. Főképernyője alatt található a hangszóró, alatta pedig teljes szélességben húzódik csíkban egy második képernyő. Ezen nem klasszikus tévéműsor fut, hanem a gyártó által a TellyOS operációs rendszeren át sugárzott információk, no meg reklámok. A tévéeladások helyett ez utóbbiból lesz majd bevétel.
A The Verge-nek a Telly stratégiai igazgatója, Dallas Lawrence azt mondta: szem előtt tartják, hogy a reklámok ne zavarják meg az aktív tévénézést, a hirdetések akkor jelennek majd meg – elsősorban a másodlagos kijelzőn, de a főképernyőn is –, amikor a tévén a tulajdonosa nem néz valamilyen műsort. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy tévézés közben egy hagyományos készülék áll majd a család rendelkezésére, ám amikor kikapcsolja az ember a tévét, akkor az átalakul otthoni hirdetőoszloppá.
A vezető szerint szó szerint több száz lehetséges reklámmegjelenítési módon gondolkodnak, hogy ne zavaró, hanem egy élvezhető hirdetési élményt nyújtsanak a felhasználóknak, így aztán végül a hirdetőknek is megérje náluk reklámozni.
A Telly a most megszokott okostévéktől eltérően nem támogat harmadik féltől származó alkalmazásokat, így aztán egyik streamingszolgáltató applikációja sem telepíthető rá. Hogy a felhasználók ne maradjanak a Netflix, az HBO Max, a Disney+ és társaik nélkül, a Telly mellé csomagolnak egy Android TV rendszerű kiegészítőt is, melyekkel minden jól megszokott program és szolgáltatás elérhető lesz.
A hangvezérlés és a Zoom támogatása viszont része lesz a TellyOS rendszernek, a videós hívások lehetőségét hardveresen a két képernyő közti soundbarba épített kamera teremti meg. A kamerára alapozva a készülék a felhasználója mozgásának követésére is alkalmas lesz, erre otthoni fitneszprogramot kínál majd a gyártó. Mintegy 40 tévés játékos szintén telepítenek majd.
A készüléken három HDMI- és 2 USB-port kap helyet, beépítve pedig egy tuner, mellyel a földfelszíni digitális tévéadások foghatók.
A Telly weboldalán egyelőre amerikai felhasználók adhatnak le előrendelést a készülékre, melyből az első 500 ezer darab kiszállítását nyáron kezdi meg a vállalat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.