Robotasszisztenssel gyorsítja fel a reptéri bejelentkezés folyamatát egy dubai légitársaság.
A reptéri becsekkolás nem a világ legizgalmasabb – és leggyorsabb – elfoglaltságainak egyike, számos lépésen kell átrágja magát az utazó, mire végre elfoglalhatja helyét a repülőgépen.
Egy légitársaság, a dubai Emirates ezen kíván változtatni, a modern technológiát segítségül hívva: egy Sara névre keresztelt robotasszisztenssel, a világ első ilyen megoldásával.
A társaság az elmúlt időszakban egy olyan, városi ügyfélpontot nyitott, ahol az utasok több folyamatot is elvégezhetnek: utazásokat foglalhatnak le, becsekkolhatnak járatokra, továbbá akár 24 órával a járat indulása előtt is leadhatják a poggyászaikat, így megkönnyítve a reptéri teendőket.
Felülne egy ilyen gépre? Kirúghatják a másodpilótákat a repülőgépekből, a mesterséges intelligencia dolgozna helyettük
Tim Clark, az Emirates légitársaság elnöke szerint az egyre kifinomultabb mesterséges intelligenciának köszönhetően kevesebb ember is elég lenne a repülőgépek vezetésére.
Az utasok választhatnak egy emberi ügyintézőt is, de fordulhatnak Sarához is: a robot egy nagyméretű érintőkijelzővel rendelkezik, és képes az ügyfelek arcát is ellenőrizni, hogy az megegyezik-e az útlevelükön lévővel. Emellett segít a becsekkolásban, és elkíséri őket a poggyászleadó részhez is – írja az Interesting Engineering.
Az utasok szakértői tanácsokért és népszerű úti célokért is fordulhatnak Sarához, a továbbiakban – például jegyvásárlásban, az ülőhelyek kiválasztásában – pedig ügyintézők segíthetnek. A robot a jövőben még okosabb lehet, például karokat is kaphat, amelyekkel maga tudja elvinni az utasok poggyászait.
Mint arról beszámoltunk, az Emirates hamarosan a mesterséges intelligenciát a pilótafülkékbe is bevinné, másodpilótaként alkalmazva.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.