Egy új, a jelenleginél drágább Blue előfizetési csomaggal teljesen eltüntethetők lehetnek a reklámok a Twitterről. Sajtóértesülések szerint ugyanakkor jelentősen csökkentek a reklámokból származó bevételek a cégnél, nincs kizárva tehát, hogy ezt valamelyest kompenzálni is szeretnék majd.
Mióta Elon Musk tulajdonába került a Twitter, felgyorsultak az események a platform háza táján – csak az elmúlt időszakban jelentettek be egy új, részletesebb keresőt, valamint új, már sokkal inkább az algoritmus javaslataira támaszkodó, alapértelmezett kezdőlapot is.
Tavaly indult el/újult meg a Twitter előfizetéses szolgáltatása, a Blue is, mely számos új funkciót ígér: a kék pipás hitelesítés mellett lehet majd például utólag szerkeszteni a bejegyzéseinket vagy hosszabban posztolni.
Ezt a Blue csomagot szeretné most kiegészíteni egy új szinttel Elon Musk. A milliárdos a napokban arról írt a Twitteren, hogy már dolgoznak azon a drágább csomagon, mely teljesen eltüntetné a reklámokat a felületről – írja az Engadget. „A reklámok túl gyakoriak és túl nagyok a Twitteren. Mindkettő megoldására lépéseket teszünk a következő hetekben” – írta Musk. Érdekes részlet azonban, hogy a Blue előfizetés egyik legfontosabb funkciója lett volna a kevesebb reklám is, ez azonban a mai napig nem működik.
Ads are too frequent on Twitter and too big. Taking steps to address both in coming weeks.
— Elon Musk (@elonmusk) January 21, 2023
Amerikában a Blue előfizetés alapértelmezetten havi 8 dollárba, azaz körülbelül 2900 forintba kerül – ugyanakkor, ha valaki mobilról, az iOS-es vagy az androidos applikáción keresztül fizet elő, a havi díj már 11 dollár (kb. 4000 forint) az Apple és a Google jutaléka miatt. Hogy a reklámmentességet ígérő csomag mennyibe kerülne, azt jelenleg nem tudni.
A The Information nemrég arról számolt be, hogy a Twitter egyik vezetője az alkalmazottaknak a napi bevételek éves szintű 40 százalékos csökkenéséről beszélt nemrég. A portál információi szerint ebben nagy szerepe lehetett a Twitter Blue első indítása körül kialakult fiaskónak is, amikor az előfizetők a kék pipát kihasználva márkáknak és híres embereknek adták ki magukat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.