Tech hvg.hu 2022. november. 01. 19:03

Zsebbe vágóan ragált a General Motors arra, hogy Musk lett a Twitter-vezér

Bár nem a General Motors hirdetései tartják el a Twittert, de valószínűleg rosszul érinti az új tulajdonos Elon Muskot és részvényeseit, hogy a neves autógyártó szünetelteti fizetős hirdetéseit a platformon. Leginkább attól félhetnek, hogy ebből precedens lesz.

A közelmúlt egyik legfontosabb technológiai híre a Twitter felvásárlása volt: a Tesla társalapítója és vezérigazgatója, a világ egyik leggazdagabb embere, Elon Musk 44 milliárd dollárért vette meg a népszerű közösségi platformot. Azonnal el is kezdődtek a változások, menesztették a teljes korábbi felsővezetőséget, sőt úgy hírlik, hogy a munkavállalók nagy része is új állás után nézhet.

Musk azt is fennen hirdeti, hogy miután számára igen fontos a szólásszabadság („kirepül a madár”), ezen a téren is lazítások lesznek – nos, érdekes menet lesz, hogy miként fog megfelelni a „megújult” Twitter a különböző országok kapcsolódó törvényi szabályozásának.

A neves autógyártó, a General Motors mindenesetre úgy döntött, hogy kivár, pontosabban felfüggeszti fizetett hirdetéseit mindaddig, amíg nem teljesen tiszta az új irányvonal, viszont az ügyfelekkel való kapcsolattartásra továbbra is használja a hálózatot. (Azt, hogy a GM teljes hirdetési költségének hány százaléka jut a Twitterre, nem tudni.)

A GM egyébként nincsen egyedül a fenntartásaival, több hirdető is aggódik a tartalommoderálás jövője miatt, többek között azért, mert Musk korábban már utalt Donald Trump korábbi amerikai elnök letiltásának visszavonására. Ennek megfelelően a hirdetések ideiglenes felfüggesztésével a GM nemcsak arra várhat, hogy mit fog tenni a Twitter, hanem arra is, hogy más hirdetők követik-e a példáját.

Egyelőre még azt sem tudni, hogy mennyire játszik bele a dolgokba a General Motors és a Tesla rivalizálása. Mindenesetre a GM nagyon hisz az elektromos járművek jövőjében, és azt tervezi, hogy az évtized közepére maga mögé utasítja a Teslát.

Időközben az Associated Press arról számolt be, hogy Lou Paskalis, a Bank of America korábbi médiaigazgatója szerint a Twitter leghűségesebb hirdetői, sok Fortune 100-as cég hisz a platformban, és valószínűleg nem hagyják el, hacsak nem történik „néhány igazán kellemetlen dolog".

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.