A Fehmarnbelt-kapcsolat nevű alagút 2029-re épülhet meg, ehhez azonban 3 millió köbméter betonra és 360 ezer tonna acélra van szükség.
A világ leghosszabb víz alatti alagútja Dániát és Németországot kötheti majd össze. A Fehmarnbelt-kapcsolat néven emlegetett konstrukció egyik vége a dániai Rdbyhavnnél, a másik pedig a németországi Puttgardennél lesz, a hossza pedig eléri a 18 kilométert.
Ahhoz, hogy az alagút megépüljön, 3 millió köbméter betonra, valamint 360 ezer tonna acélra van szükség. Az alagutat nem egyben építik meg, hanem 217 méter hosszú elemekből szerelik össze. Ez a projekt Európa legnagyobb építkezése. Dániában egy kikötőt is át kellett alakítani hozzá, hogy lehessen hová rakni az építkezéshez szánt homokot, sódert és cementet. A kikötő mögött egy hatalmas gyár dolgozik, hat gyártócsarnokkal, amelyek mindegyike a nap 24 órájában önti az alagút 89 elemét.
A tervek szerint 2029-re készülne el, a két város közötti távolságot vonattal hét, autóval pedig 10 perc alatt lehet majd megtenni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.