Olcsóbb előfizetési opciót kínál majd a Netflix azoknak a felhasználóknak, akik cserébe hajlandók úgy netflixezni, mint tévézni: reklámmegszakításokkal.
Hónapok óta hallani lehet róla, hogy a Netflix a jelszómegosztás elleni intézkedésekkel, és mellette talán hirdetések bevezetésével is igyekszik előfizetői számát. Utóbbi intézkedés úgy járulhat ehhez hozzá, hogy aki a jelenleg elérhető Netflix-csomagokra azok magasnak ítélt ára miatt nem fizet elő, a a reklámokért cserébe olcsóbb díjat nagyobb eséllyel kifizetheti.
Hogy ez hány ember kedvét hozza meg az előfizetéshez, az hamarosan ki fog derülni: a Netflix szerdán hivatalossá tette, hogy bevezeti a sorozatokat és filmeket reklámokkal megszakítós csomagját. A cég a Microsofttal kötött együttműködést a hirdetések kiszolgálására.
Büntetné a jelszómegosztást a Netflix, de egyelőre teljes kudarc a teszt
Bár továbbra is csak tesztről van szó, egyelőre úgy tűnik, a legtöbb felhasználó negatívan reagált a jelszómegoszás korlátozására.
A CNN emlékeztet: Reed Hastings vezérigazgató éveken át ellenezte a hasonló megoldást. A vállalat vezetését vélhetően az győzte meg végleg a lépés szükségességéről, hogy hosszú évek után először csökkent előfizetőinek száma. A cég első negyedéves eredményei siralmasak voltak: a streaming-óriás szinte minden régióban előfizetőket vesztett, és a következő negyedév kilátásai sem túl rózsásak. Az ukrajnai háborún kívül (700 ezer előfizetővel lett kevesebb, miután kivonult Oroszországból) a jelszómegosztást és a Huluhoz, illetve a Disney+-hoz hasonló platformok erős versenyét okolja e nem túl rózsás helyzetért.
A reklámos csomag bevezetésének pontos időzítését nem közölte a cég, de a The New York Times májusban úgy értesült, hogy még az idei év végén elérhetővé válhat.
A Netflix alapcsomagja itthon 2490 forintba kerül havonta, de 3490 forint ellenében már egy időben két készüléken is nézhetők és letölthetők a műsorok. A prémium előfizetőknek már négyre emelkedik az eszközök száma, illetve ők már 4K minőséget kapnak 4490 forint ellenében. Hogy egy még ezeknél is olcsóbb reklámos csomag lesz-e, vagy mindegyik díjcsomag díja csökkenthető a hirdetések elfogadásával, azt még nem közölte a streaminges cég.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.