A francia balesetkivizsgáló szervezet, a BEA jelentése szerint a légii rányítás rossz adatokat közölt a pilótákkal a leszállás előtt, ami majdnem balesethez vezetett.
Nem sokon múlt, hogy 171 utassal a fedélzetén földnek csapódjon egy Airbus A320-as repülőgép a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren. Az AirPortal azt írja, a francia balesetkivizsgáló szervezet, a BEA most adta ki vizsgálati eredményét a május 23-án történt incidensről, amiből kiderült,
a repülőgép a futópályától 1,5 kilométerre már csak 2 méterrel volt a föld felszíne felett.
A beszámoló szerint az incidenst az okozta, hogy a párizsi repülésirányítás rossz adatokat adott meg a légnyomásértékről. Bár a pilóták többször is elismételtették az adatot a légi irányítóval, az mindannyiszor rossz adatot diktált be.
Kilyukadt a repülőgép alja, 14 órát repült így az Emirates Airbus A380-asa
Az Emirates egyik Airbus A380-asának futóműve azután durrant ki, hogy a gép felszállt. A robbanás lyukat ütött a gép aljába.
A repülőgép így 85 méterrel alacsonyabban repült, mint azt a személyzet gondolta, a rossz látási viszonyok pedig nehezítették a helyzet felismerését.
A toronyban ugyan látták, hogy veszélyesen alacsonyan repül a járat, ám a légiforgalmi irányító 10 másodperccel később közölte csak ezt a pilótákkal. Ők akkor kezdték meg az átstartolást, amikor már csak 37 méterre voltak a talajtól, de mivel a gép a tehetetlenségéből fakadóan ilyenkor még tovább süllyedt, végül 2 méterrel a föld felett tudtak átstartolni.
Már a leszállásnál tartott a Boeing 777-es, amikor feltűnt előtte egy ballon
A Qatar Airways QR779-es járata Sao Paulóban akart landolni, ám egy ballon miatt korrigálni kellett a leszállásnál.
A második kísérletre szintén nem kaptak helyes nyomásértéket, ám akkor már szabad szemmel is látták a futópályát, így biztonságban le tudták tenni a gépet.
A BEA a tervek szerint további vizsgálatokat folytat majd le, mielőtt kiadná a végleges jelentését.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.