A YouTube-nál is érzik az online „rádióadásként” egyre népszerűbb podcastekben rejlő lehetőséget. A vállalat népszerű egyéni műsorkészítőket is szeretne meggyőzni arról, hogy a videómegosztón is közzétegyék tartalmaikat.
YouTube-videók, csak kép nélkül. Legalább egy generáció számára így lehet a legjobban – és persze elnagyoltan – megfogalmazni, mit is jelent a podcast. Nekik viszont talán kár is magyarázni. A kifejezést egyre többen ismerik, a többiek számára pedig online rádióműsorként szokták körülírni, mit is jelent.
A Bloomberg úgy tudja, a YouTube szeretné felületére csábítani a műsorkészítőket, és pénzzel is támogatná őket abban, hogy a videómegosztón is elhelyezzék tartalmaikat. A felületet üzemeltető vállalat, úgy tudni, elsősorban arra adna pénzt, hogy a podcasterek videós formában is rögzítsék az adásokat – nem kell nagy dolgokra gondolni, egy ilyen anyag nagyon gyakran csak egy „levideózott rádiós beszélgetést” jelent.
A Bloomberg forrásai szerint a népszerű egyéni podcasterek 50 ezer dolláros (17,7 millió forint), míg a podcasthálózatok 200 illetve 300 ezer dolláros (71/106 millió forint) támogatásért jelentkezhetnek majd.
A podcastek a két éve tartó járvány ideje alatt váltak igazán hallgatottá. A népszerűséget a YouTube-on kívül már az Apple, a Spotify és a Facebook is felfigyelt, és mindegyik vállalat próbál minél több podcastert magához csábítani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.