Kelet-Európában sokkal kevesebb látogató is képes kitermelni az éves nettó átlagfizetést, mint nyugaton.
Egy kelet-európai vloggernek ahhoz, hogy stabilan meg tudjon élni a YouTube-ból, évi 1-3 millió megtekintésre van szüksége. Ezzel lehet ugyanis annyi pénzt keresni, ami megfelel országa éves nettó átlagfizetésének. Ezzel szemben egy nyugat-európai, például liechtensteini, svájci, dán vagy luxemburgi vloggernek ennél jóval több, 12–16 millió megtekintésre van szüksége ugyanehhez – derül ki a Reboot Online Marketing tanulmányából.
Az elemzés szerint a legjobban a liechtensteini videósoknak kell igyekezniük: nekik 16 692 251 megtekintést kell összegyűjteniük YouTube-csatornájukon ahhoz, hogy akkora hirdetési bevételt szerezzenek, amely megegyezik az országuk kiemelkedően magas, 58 644 eurós nettó éves átlagfizetésével. A második helyen Svájc áll, azoknak a svájciaknak, akik ebből akarnak megélni, 15 421 983 megtekintést kellene összegyűjteniük YouTube-videóikon ahhoz, hogy az ország nettó éves átlagkeresetét (54 144 euró) elérjék.
A lista másik végén, a 43. helyen Örményország áll, ahol 850 611 megtekintés elég ahhoz, hogy elérjék az országban átlagosan 2988 eurós nettó éves fizetést. Magyarország a lista 30. helyén áll közel 3 millió megtekintéssel.