Az inflációt követő árkorrekcióról nem mondott le véglegesen a Telenor, de a díjak idén még nem változnak.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) folytatott egyeztetések után eredeti formájában visszavonta a január 5-én közzétett díjkorrekciós opcióját a Telenor Magyarország – írta meg a HWSW. Ez volt az a vitatott tervezet, mely arra adott volna lehetőséget a szolgáltatónak, hogy az február 21-től évi egyszeri alkalommal a fogyasztói árindexhez igazodva korrigálja díjait.
A módosítás az ügyféloldalon csapódott volna le, valószínűleg magasabb havi költségekkel.
Ahogy az informatikai magazin rámutat, az eredeti feltételek két ponton is aggályosnak tűntek. A szolgáltató egyrészt nem megfelelően ismertette, hogy a díjkorrekció milyen jogalappal valósul meg. Másrészt az is szerepelt a feltételek között, hogy ha a szolgáltató a megelőző naptári években a díj kiigazítás lehetőségével nem, vagy csak részlegesen élt, akkor jogosult a díjakat az előző évek fogyasztói árindexét együttesen figyelembe véve módosítani.
A szakterületet szabályozó NMHH a díjkorrekciós opcióval kapcsolatban egyértelmű reakciót küldött: a Telenor által bevezetni kívánt szabályok szerintük nem objektívek, nem kellően átláthatók és az előreláthatóság elvének sem felelnek meg. A Telenor a visszajelzések miatt végül visszavonta a vitatott pontokat.
A HWSW szerint az új, március 10-től érvényes általános szerződési feltételek a következő pontokban változtak meg:
- a díjkorrekció nem egyoldalú szerződésmódosítással, hanem úgynevezett „díjkorrekciós mechanizmussal” valósul meg,
- a Telenor a korábbiak szerint csak opciós lehetőségként kezelt díjkorrekciót a KSH által közzétett hivatalos értesítő megjelenését követő 60 napon belül mindenképpen végrehajtja – évente egy alkalommal.
A díjkorrekció emellett csak az ÁSZF-ben szereplő tarifákat használó előfizetőkre vonatkozik, csak a számlás ügyfelekre vonatkozik, csak a tarifa havidíjára vonatkozik, a kiegészítő szolgáltatások díjára és a forgalmi díjakra nem.
A január 27-én közzétett tájékoztató alapján a Telenor lemondott arról is, hogy a díjkorrekciót részben vagy egészében visszamenőleges éves inflációs adatok alapján is érvényesítse. Így a díjak fentiek szerinti kiigazítására első alkalommal csak a 2022-es évben megállapított árindexváltozás közzététele után, vagyis jövőre kerülhet sor.
A Telenornál más dolgok is történtek az eltelt órákban: nevet váltanak.
Nevet vált a Telenor, szokhatja az újat: itt a Yettel. - néhol lesz pont a végén, néhol nem
Egzotikusan csengő névhez kell hozzászokniuk a magyar ügyfeleknek: aki most telenoros, az hamarosan yetteles lesz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.