Az idősebb generációhoz tartozók még mindig jellemzően internetezés nélkül élik mindennapjaikat – derül ki a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából készített friss felmérésből.
A Gemius által lefolytatott vizsgálat eredménye szerint a 15 év feletti magyar lakosok több mint háromnegyede (77,52%) internetezik, ami több mint 6,4 millió embert jelent. A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy a nagyjából 1 milliós Z-generáció (azaz a 15 és 24 év közöttiek) és a mintegy 2 milliós Y-generáció (25 és 40 év közöttiek) közel 100 százaléka netezik. A 2,36 milliós X-generációnál (41 és 56 év közöttiek) ez az arány közel 86 százalékos, míg a 2,2 milliós baby boomereknél (57 és 75 év közöttiek) közel 62 százalékos. A 76 évnél idősebbeknél, akik kb. 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya, csupán 6,5 százalék.
A Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából készített felmérés arra is rámutat, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált időszakban, 2021 negyedik negyedévében. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós elérést generált. A híreket átlagban közel kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit kb. négy, utóbbit két percig. Az online újságókat szinte kizárólag mobilról látogatták. Az otthoni és munkahelyi számítógépeknél azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek; hétköznapokon mindig többet, mint hétvégén.
A negyedév összesített adatai alapján a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, ami több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el. A második és harmadik helyen az Index és az Origo következett, 4 milliónál több látogatóval. A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk weboldalának volt – közel 900 ezer felhasználóval –, míg a 24.hu és az Index is épphogy átlépte a 800 ezret. A legtöbb időt, átlagban 42 másodpercet az Indexen töltötték az emberek, a 24.hu-n és az Origón pedig 20 és 19 másodpercet.
A kutatás szerint 2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon – ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka. A Facebookon a legtöbben, közel 1,2 millióan a Nosaltyt követték, kb. 900 ezren a 24.hu-t és 800 ezren az NLC-t. A televíziók közül a legnagyobb követőbázisa az ATV-nek van – kb. 550 ezer –, amit a TV2 követ kb. 350 ezer fővel. A rádióknál a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb pedig a Retro Rádió kevesebb mint a felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.