Egy valódi nukleáris riasztás esetén csupán pár perc áll rendelkezésre, hogy a helyzetet mérlegeljük. Ezt a körülményt próbálja bemutatni az a VR-játék is, amit külföldi egyetemek kutatói készítettek.
A virtuális valóság (VR) arra is lehetőséget ad, hogy a felhasználó valódi szituációkat éljen át a digitális környezetben. Ez motiválta a Princeton, illetve több amerikai és német egyetem kutatóit abban, hogy elkészítsék a Nuclear Biscuit nevű programot, amiben az amerikai elnököt kell eljátszani – miközben az országot éppen nukleáris vész fenyegeti.
A szoftvert a The Guardian mutatta be, amelynek újságírója, Julian Borger ki is próbálta. A játék abból indul ki, hogy Oroszország amerikai földet vett célba atomfegyvereivel, sőt, a töltetek már úton vannak, a becsapódásig néhány perc van hátra.
A játék eseményei ezt követően felgyorsulnak: az elnök – illetve a játékos – az ovális irodából egy atombunkerbe menekül, ahova egy katonatiszt is követi. A felhasználónak ezután arról kell döntenie, hogy milyen válaszcsapást mér az orosz félre:
a támadás kismértékű legyen, kevés áldozattal vagy hatékonyabb, de több (tíz)millió halottal?
A játék mindössze 15 percig tart, és idővel egyre nyomasztóbbá válik. Az újságíró szerint kifejezetten ijesztő, ahogy a szereplők a játékostól várják, hogyan cselekedjenek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.