A TikTok az alkalmazásboltok egyértelmű sztárja, mára egymilliárdnál is többen használják. A Duolingo viszont úgy gondolja, hogy matekos appja akár konkurenciát is állíthat neki.
A Duolingót feltehetően senkinek sem kell bemutatni, a kapcsolódó weboldal és mobilalkalmazások célja a szórakoztató nyelvtanítás/tanulás. Hogy ezt milyen sikerrel teszi, azt igazolja, hogy a Duolingo alkalmazásnak jelenleg több mint 40 millió havi aktív felhasználója van. Az eddigi sikereken felbuzdulva, 2022-ben egy új matematika-tanító alkalmazást vezetnek be, amely játékos formában segítené az általános iskolai szintű matematika elsajátítását.
A Duolingo alapítója és vezérigazgatója, Luis von Ahn a BBC-nek adott interjújában közölt részleteket terveikről, elsősorban a Duolingo új matematikai változatának céljairól. Mivel a vállalat új vállalkozásának fókuszában a gyerekek állnak, a vezérigazgató megemlítette a Duolingo rivalizálását más ingyenes alkalmazásokkal. Utalt az olyan közösségi média alkalmazásokra, mint az Instagram és a TikTok, és ezeknek a gyermekekre gyakorolt hatására. Az okostelefonokat kétélű kardnak nevezte, megemlítve, hogy sok népszerű alkalmazás olyan tartalmakkal fogja meg a felhasználókat (köztük a gyerekeket), amelyeknek semmilyen oktatási értéke nincsen. Viszont a Duolingo úgy döntött, nem így fog további népszerűségre szert tenni.
[Egymilliárd bizonyíték van rá, hogy a TikTok az új Instagram]
„Egykor azért kezdtük a nyelvtanulással, mert világszerte óriási szükség volt angolul tanulni, azonban szerettünk volna más dolgokat is tanítani” – idézi a BBC a cég első emberét. A Duolingo nyelvtanulási funkcióit minden korosztály számára tervezték, viszont a közelgő matematikai tanulási alkalmazás kifejezetten gyerekeknek készül. Szinte biztos, hogy a meglévő Duolingo szolgáltatáshoz hasonlóan ingyenes lesz, viszont azt még nem tudni, hogy lesz-e prémium előfizetés további funkciókkal. (A nyelvtanuló alkalmazás a bevételeinek nagy részét prémium előfizetőkből és hirdetésekből szedi össze.)
Bár a vezérigazgató szerint az ingyenes modellhez való ragaszkodás némi vitát váltott ki a kollégák és a befektetők között, azonban vitathatatlan, hogy ez segített az alkalmazást használók táborának oly gyors növekedésében. Hasonló sikerre számít a matematikai app esetében is, és nem is titkolja, hogy a cél a TikTok népszerűségének elérése.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.