Miközben rengetegen kezdenek fogyókúrába, hogy leadják a járvány alatt felszedett kilókat, a Pinterest éppen az ilyesfajta testsúlycsökkentéssel kapcsolatos reklámokat tiltotta be.
A járvány miatt sokan szorultak be a négy fal közé, és a szokásosnál többször nyitogatták a hűtőszekrény ajtaját, vagy vigasztalták magukat csokoládékkal, édességekkel. Ennek meg is lett az eredménye: sokan felszedtek jó pár kilót az elmúlt évben. Ilyenkor azután tarolhatnak a fogyókúrás szerek, hiszen mindenki szeretné vissza- vagy megnyerni az álomalakot.
A Pinterest remek hordozója lehet az ilyesfajta reklámoknak, azonban az oldal üzemeltetői másképpen döntöttek: júliustól az étkezési zavarok ellen küzdő amerikai szövetség (NEDA) útmutatása alapján jelentős változásokat jelentett be a súlycsökkentő reklámokkal kapcsolatos hirdetési politikájában. Az okok között a vállalat megemlíti az étkezési rendellenességek és a problémás étkezési szokások meglepő növekedését.
A közösségi oldal – írja a SlashGear – úgy említi magát, mint az első és egyetlen „fő platform”, amely széles körű tilalmat vezetett be a fogyókúrás reklámokkal kapcsolatban, ideértve azokat is, amelyek képeket, ajánlásokat, a BMI-re és a kapcsolódó mutatókra vonatkozó hivatkozásokat, bizonyos fogyókúrás termékeket tartalmaznak.
Az olyan hirdetéseket is blokkolják, amelyek idealizálják vagy leszólják a különböző testtípusokat.
A frissített hirdetési irányelv július 1-jén lépett életbe, kibővítve azt a korábbi irányelvet, amely már tiltotta a tablettákkal és kiegészítőkkel, eljárásokkal, irreális állításokkal, valamint az előtte és utána készített képekkel kapcsolatos hirdetéseket. Az új irányelv viszont nem terjed ki azokra a hirdetésekre, amelyek fitneszszolgáltatást reklámoznak, vagy az egészséges szokások és életmód népszerűsítésével járnak, feltéve, hogy elkerülik a fogyókúrás tartalmakat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.