Egyre több neves okostelefon-gyártó lép be a televíziók piacára is, jórészt szintén okosított készülékekkel. A kínai Oppo is követi ezt a trendet, és még ebben a hónapban bemutatja saját eszközét, egyből kétféle nagyságban.
Igazán mozgalmas hónap ez az október, sorra rukkolnak ki újdonságaikkal a gyártók. Elsősorban okostelefonokról van szó, de például a kínai Oppo ezúttal más vizekre evez, és bemutatja első okostévéjét, pontosabban televízióit. Már a pontos dátumot is tudni: október 19-én kerül sor az eseményre, Sanghajban.
A beharangozó plakát a dátumon kívül nem árul el mást, azonban Kína 3C tanúsító platformjának adatbázisában megjelentek alapján két eszközre számíthatunk, az A65UB00 és az A55UB00 típusjelű készülékekre. Az előbbi értelemszerűen 65”-es, míg az utóbbi 55”-es kijelzővel érkezik. Kissé meglepő módon, a Bluetooth SIG által hitelesített (tehát bluetoothos) két távirányító egészen más modellszámot kapott (RC-001D és BRC-004A), így elképzelhető, hogy más-más funkcióik lesznek.
Az Oppo egy beharangozó videóban korábban azt is megszellőztette, hogy a televíziók felugró szelfikamerával lesznek felszerelve, s lehetőség lesz videohívások lebonyolítására az eszközön. Mindkét készülék támogatja majd a 120 Hz-es frissítési frekvenciát, a MEMC chipet. Az innovatív félvezető nanokristályos technológiával készült Quantum Dot kijelzőn (ami „csak” 4K-s lesz) fényesebbnek és tisztábbnak tűnnek a színek. Ami a dizájnt illeti, a tévéknek ultravékony lesz a keretük. Az Oppo tévéket a TPV Display Technology építi, amely olyan márkákhoz kapcsolódik, mint az AOC, az Envision vagy a Philips tévés üzletága. Az Oppo egyébként azt is közölte, hogy az október 19-i eseményen az okostévék mellett még további eszközöket is bemutat – ezek várhatóan az okosotthon kategóriába tartoznak majd.
Az Oppo belépése az okostévés piacra egyáltalán nem meglepő, szinte minden nagy riválisa elindította már a saját televízióját, gondoljunk csak a Xiaomira, a OnePlusra, a Nokiára vagy a Huawei/Honorra. Ezek után az Oppónak sem volt más választása, a talpon maradáshoz meg kellett terveznie és be kell indítania saját okostévéjét. Október 19-én pedig az is kiderül, hogy milyen ügyfeleket céloz meg okostévéivel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.