Augusztusban érkezik a Chrome-ba a káros hirdetéseket automatikusan blokkoló funkció, de aki szeretné, néhány másodperc alatt már bekapcsolhatja magának.
A Google azt tervezi, leszámol a túlságosan tolakodó hirdetésekkel. A jelző ebben az esetben nem a túl hangos, vagy az automatikusan elinduló reklámokra vonatkozik, hanem azokra a reklámokra, amelyek a kelleténél jobban igénybe veszik a készüléket. Vagy túl nagy adatforgalmat generálnak, vagy a processzort pörgetik meg, ezzel gyorsan merítve az akkut.
Az üdvözlendő fejlesztés augusztusban érkezik majd a böngészőbe, ám aki szeretné, egy apró beállítás után már most is kipróbálhatja azt. Ehhez nem kell mást tenni, mint a chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention linkre kattintani/bökni, majd a megnyíló oldalon a Heavy Ad Intervention nevű opciót átállítani Defaultról Enabledre.
Ha ezek után újraindítjuk a böngészőt, a Chrome megszűri a tolakodó hirdetéseket.
A funkciót a böngésző Windowsra, a macOS-re, a Linuxra és a Chrome OS-re, valamint az androidos eszközökre elkészített változatában is be lehet kapcsolni. Nem árt viszont megjegyezni, egyelőre egy tesztelési fázisban lévő funkcióról van szó, így lehet, hogy a működése nem mindig lesz tökéletes, vagy hatással lesz a Chrome működésére.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.