Tech Balogh Csaba 2020. május. 04. 09:33

Ismeri azt a viccet, hogy az Apple-nek nem jött be az iPad?

Balogh Csaba
Szerzőnk Balogh Csaba

Jó hatással van a táblagép-használati szokásokra a bezárkózás. Ez olvasható ki egy friss elemzéséből, melyben a kategóriát ha nem is megteremtő, de új formában divatba hozó iPad világának elmúlt hónapjait vették górcső alá.

Ha tavaly év elején három hónap alatt 4,8 millió darab új iPad talált gazdára, míg idén januártól márciusig 4,3 millió, az nem hangzik túl jól. De ennél azért közelebbről is érdemes megvizsgálni az Apple táblagépeihez társítható eredményeket. Hiszen ahogy az Apple-re általában igaz, úgy az iPadjeire is: nem csak a hardver hozhat sok pénzt.

Nézzük először a letöltéseket: az iPad-használók 2016 óta nem voltak ilyen aktívak – állítja a Sensor Tower. Az elemzőcég friss tanulmánya szerint az akkori legjobb (harmadik) negyedévben 1,16 milliárd alkalmazásletöltés történt a platformon, ezt azóta most először sikerült túlszárnyalni. Az előző negyedévnél 52 százalékkal több volt az iPades letöltés (pedig az karácsonyi szezon volt): az akkori 735 millió letöltést most 379 millióval sikerült túlszárnyalni.

Sensor Tower

A fenti ábra alapján ez nem tűnik óriási dolognak, hiszen jól látható, hogy 2013-tól 2015-ig ennél azért jóval több letöltés történt iPadeken. És hiába is ugrott meg most a letöltésszám, ez vélhetően csak ideiglenes, a kijárási korlátozások enyhítésével visszaáll a csökkenő trend.

Ám a letöltések száma nem annyira fontos a piacon. Legalábbis nem fontosabb, mint az, hogy ezek a telepítések mennyi pénzt generálnak. Ezen a téren pedig nagyon jó a helyzet: az iPadesek az idei első negyedévben rekord összeget, 2,1 milliárd dollárt költöttek alkalmazásokra és azokon belüli prémium funkciókra.

Sensor Tower

A Sensor Tower szerint az iPadre töltött programok 76 százaléka valamilyen játék. Ez a kategória az idei év első három hónapjában összesen 1,6 milliárd dollár bevételt termelt (70 százalékban a fejlesztőknek, 30 százalékban az Apple-nek).

Az első ránézésre talán furcsa jelenség mögött – miszerint a letöltésekből származó bevételek akkor is csak nőttek, amikor a letöltések száma már régóta csökkent – jelentős részben az áll, hogy a hardver fejlődésével egyre több lehetőség nyílik a fejlesztők számára, egyre szebb és jobb alkalmazásokat tudnak létrehozni. Sok mai iPades appal már bőven elvégezhetők olyan feladatok, melyek néhány éve még csak számítógépes programokkal voltak megoldhatók. A játékok is egyre szebb grafikájúak. Ezekért pedig egyre több pénzt kérhetnek el fejlesztőik, kiadóik.

Még jobb programokat, így aztán még több bevételt eredményezhet, hogy az Apple maga is egyre inkább új generációs számítógépként igyekszik pozicionálni a tavaly az iOS-ből átalakított saját oprendszerre váltó iPadet. A márciusban bemutatott új kiadás mellé írt marketingüzenet már így szól:

A következő számítógéped nem számítógép lesz. Hanem egy varázslatos üvegfelület. Olyan gyors, hogy a legtöbb PC, laptop a nyomába se ér. Megérkezett az új iPad Pro.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés