A Google változtatott a Play áruház fejlesztőkre vonatkozó feltételein, így kisebb lesz az esély, hogy egy hangzatos ígéret után átverjék az embert.
Gyakran éri a Google-t az a kritika a felhasználók részéről, hogy a Play áruházban nagyon sok olyan alkalmazás van, amelyekkel a csalók megpróbálják átverni a felhasználókat. Egy kiskaput most bezártak a csalók előtt.
A Play áruház szabályzata már tiltja, hogy az alkalmazások fejlesztői olyan képet tegyenek fel az applikációhoz, vagy a leírást úgy szövegezzék meg, hogy az alkalmas legyen a felhasználók becsapására. Ezek alapján mostantól csak olyan appokat lehet majd feltenni, amelyben egyértelműen megjelöli a készítő, hogy
- az app ingyenes-e,
- ha nem, akkor van-e ingyenes időszak,
- az ingyenes időszak mennyi ideig tart,
- hogyan lehet lemondani az ingyenes regisztrációt, ha a nem akarjuk, hogy a lejárta után automatikusan meghosszabbítsák az előfizetésünket, valamint
- mennyibe kerül a felhasználás havi díja.
További változás, hogy a Play áruház ezentúl e-mailt küld majd a felhasználóknak, hogy figyelmeztesse őket, ha az adot applikációra vonatkozó előfizetésük le fog járni. Emellett akkor is riasztást kap majd az illető, ha úgy töröl egy alkalmazást, hogy még van hozzá aktív előfizetése.
Hogy mennyire lesz hatékony az új szabályzat, néhány hónap elteltével egész biztosan ki fog derülni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.