Lassan már nincs a világnak olyan eldugott szeglete ahova ne pillantott volna be a Google valamelyik térképkészítési szolgáltatása. A keresőóriás megosztotta az aktuális lefedettségi adatokat.
Decemberben, a visszatekintések időszakában a térkép- és navigációs szolgáltatásaira vonatkozó adatokat is megosztotta a Google. Mostanra a bolygó lakott részének 98,2 százaléka már nyitott könyv a vállalat és így a felhasználók számára is.
A 2007-ben indult Street View program, amely speciális Google-autóival kicsit a cég szimbólumává is vált már több mint 16 millió kilométert térképezett fel – ez annyi, mintha 400-szor megkerülték volna a Földet. Ahova autóval nem tudtak eljutni, oda gyalog ment egy-egy 16 kamerás, spéci hátizsákot viselő Google-ember.
A műholdas felvételekkel, légi felvételekkel, térinformatikai adatokkal dolgozó térképszolgáltatásaiban a vállalat több mint 93 millió négyzetkilométernyi területet tett láthatóvá, szóval
szinte nincsen olyan, emberek által lakott része a bolygónknak, amely a Google Maps vagy a Google Earth – no meg a Google-rendszerű Waze – számára láthatatlan lenne.
Ezek az adatok lenyűgözőek, azonban sokakat azért aggaszt, hogy milyen mértékben fényképezi a fizikai világot a Google. Szerintük a vállalatnak már így is túl sok adata van az emberekről, az online tevékenységekről, a környezetről. Nem véletlen, hogy a Google-ra is hatalmas nyomás nehezedik adatgyűjtési gyakorlata miatt. A cég közel 140 milliárd dolláros bevételének nagy részét a célzott hirdetések adják, és ezek felhasználói adatokon alapszanak. Ez az óriási összeg magába foglalja a Google Térkép szolgáltatás hirdetési bevételeit is, bár hogy milyen arányban, azt a Google titkolja.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.