Bár emeltek egy kicsit az árrésen a Xiaominál, ez még mindig elég kevés ahhoz, hogy vonzó áron tudják kínálni akár 5G-s eszközeiket is.
A Xiaomi termékeiről hallván sokaknak eszünkbe jut a jó ár-érték arány, magyarán: nem kell túl mélyen a zsebünkbe nyúlni, mégsem veszünk gagyit. Hogy mi ennek a titka, az már korábban kiderült, Lei Jun alapító akkor elárulta, cége arra törekszik, ne lépjék túl az ötszázalékos haszonkulcsot.
A napokban, a cég harmadik negyedéves pénzügyi adatainak ismertetésekor Jun újra beszélt okostelefonjaik költséghatékonyságáról. A profitot viszont már 8-9 százalékban határozta meg, ami természetesen még így is messze alatta van annak, amit például az Apple zsebel be egy-egy eszköze után. Ráadásul szerinte a korszerű eszközök egyre drágábbak is lesznek, ahogy a világ az 5G technológia felé halad.
[Erről tudott? A Xiaomi az új Huawei, és most sebességbe kapcsol Magyarországon]
Miután a Xiaomi profitja alacsony, értékesítése pedig az e-kereskedelmen alapszik, a lánc végén álló felhasználóknak nem kell sokat fizetniük a Xiaomi készülékeiért. És ez Jun szerint az 5G-érában sem fog változni, ugyanazt az üzletpolitikát folytatják, mint eddig, hiszen ez már számukra is (és a felhasználók számára is) bizonyított.
Hogy ez mennyire így van, azt alátámasztja, hogy a 2019 harmadik negyedévére vonatkozó pénzügyi adatok alapján 5,5 százalékos növekedést könyvelhettek el 2018 hasonló időszakához képest, és a mostani volt az eddigi legtöbb bevételt/nyereséget hozó negyedév. Az első három negyedév összesített nettó nyeresége pedig már felülmúlja 2018 teljes eredményét.
Ha máskor is tudni szeretne a Xiaomi új készülékeiről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.