November 12-én éjjel mintegy 250 szakember bevonásával végeztek gyakorlatot a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Leszállást követően a futópályán ütközik egy repülőgép egy másik repülőgéppel, amelyik éppen keresztbe halad: a pályán az ütközésben az egyik gépnek a farokrésze sérül, a másik a futópályáról lesodródva és súlyosan összeroncsolódva áll meg. Utóbbinál tűz üt ki, sértetlen és sérült utasokat kell kimenekíteni, holttesteket kell kiemelni a repülőgépből – ez volt a szituáció, amelyet a repülőtér hivatalos kényszerhelyzeti gyakorlatán a mentésben részt vevő szervezetek egységeinek kezelnie kellett november 12-én éjszaka.
A gyakorlaton több mint 50 önkéntes és a mentésben közreműködő hatósági, repülőtéri és mentő szervezetek mintegy 200 munkatársa vett részt. A gyakorlat célja, hogy repülőgép-szerencsétlenség esetén minden érintett vállalat és szervezet rutinszerűen és összehangoltan működjön együtt, illetve hogy a mentés során javítsák a kommunikációt egymás között és a tömegtájékoztatásban egyaránt.
A Budapest Airport kétévente tart hasonló, teljes körű gyakorlatot több hónapon keresztül előkészített, életszerű koreográfia alapján. Az idei gyakorlat lebonyolításában a Budapest Airport kényszerhelyzeti egységei mellett
- az Alkotmányvédelmi Hivatal,
- az AMS (a repülőtéri sürgősségi betegellátó),
- a HungaroControl,
- a Közlekedésbiztonsági Szervezet,
- a Légiközlekedési Hatóság,
- a Légirendészeti Parancsnokság,
- a Malév Ground Handling,
- a Nemzeti Adó- és Vámhivatal,
- az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság,
- az Országos Mentőszolgálat,
- a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság,
- a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság,
- a Terrorelhárítási Központ, valamint
- a Wizz Air
munkatársai vettek részt.
Ha szeretne tudni hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.