A napokban bemutatott Galaxy Note10-re váltáshoz csinálna kedvet régebbi telefonjain a Samsung, de módszere bosszantja a Galaxy-tulajdonosokat.
Értesítés formájában érkező reklámokkal spameli a Samsung a régebbi Galaxy-telefonok tulajdonosait: mindenképpen fel szeretné hívni a figyelmet legújabb csúcstelefonjára, a Galaxy Note10-re.
Legalább három, a Galaxykra előretelepített alkalmazás küld értesítéseket a Note10-et reklámozva. Ezek az appok a Bixby, a Samsung Pay és a Samsung Push szolgáltatás (ez utóbbi csak Samsung-telefonok számára készült frissítéseket és értesítéseket terjeszt). A Bixby azt szeretné, ha a felhasználó kérdezne az újdonságról: Kíváncsi a Note10-re? Kérdezze a Bixbyt! – mondja a digitális asszisztens.
Got this on my Note9. Not sure if it's because my Note9 thinks it's a Note10 or if it's an ad. pic.twitter.com/CeD2KfmidE
— Max Weinbach (@mweinbachXDA) August 9, 2019
A Samsung Pay pontokat kínál, ha valaki megnézi a Note10 termék oldalát, a Samsung Push szolgáltatás pedig egyszerűen csak csíkhirdetéseket jelenít meg.
Check this out. Did you know the Note 10 is at AT&T? Verizon? T-Mobile? pic.twitter.com/36GhYGA4Zn
— Jeff Springer (@jspring86az) August 10, 2019
A Samsung még arra is ügyelt, hogy megnehezítse a Bixbyn keresztül szállított reklám letiltását, arra kényszeríti a felhasználókat, hogy menjenek a Bixby beállításaihoz, és ott tiltsák le a marketingértesítéseket.
@Samsung
— 14,23,b,i,g (@1423big) August 9, 2019
What the heck is this trash?
And why cant you turn them off except by going into the Bixby settings? This is why no one wants this Bixby garbage on their phone. pic.twitter.com/ChgvQUBmQB
Az Android Police gyors gyűjtése szerint nem minden Galaxy-tulajdonos örül ennek, többek háborognak a Twitteren, nem értik, miért próbál a Samsung egy ilyen drága készüléket rátukmálni azokra, akik vettek már egy nem is olcsó Galaxy-telefont (például tavaly egy Galaxy Note9-et), és miért zargatja őket folyamatos értesítésekkel. Abban persze semmi rossz sincs, ha a Samsung büszke az új okostelefonjára, de nem biztos, hogy a legügyesebb húzás emiatt reklámokkal bombázni a saját ügyfeleit.
Akik egyébként legalább annyira ludasak a jelenségben, mint a gyártó. Mint a fentebbi, Samsung Pay értesítéseiről készült képernyőképen is látható, a felhasználó másoktól is fogad hirdetéseket, jelen esetben egy Groupon-kedvezmény is feltűnik a samsungos ajánlatok fölött.
Hasonló, vitatott önpromóba korábban már az Apple is belefutott. Ezt legutóbb annak kapcsán idéztük fel, hogy júniusban több Huawei telefonon egyszer csak olyan háttérképek jelentek meg, melyekbe harmadik fél hirdetését égette a gyártó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.