A Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (ESEA) szerint több Airbus A380-as esetében is probléma lehet a szárnyak szerkeszeti integritásával.
Több Airbus A380-as repülőgépet is át kell majd vizsgálni, miután kiderült, repedések lehetnek a szárnyaikon. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség éppen ezért egy olyan repülésalkalmassági direktíva kiadását tervezi, amelyben pontosan leírják, hogy mely járműveket milyen módon kell átvizsgálni, és ennek elvégzésére milyen határidőt szabnak ki– írja az AirPortal.
A beszámoló szerint az ESEA július 5-én egyelőre csak egy javaslatot tett közzé, ebből azonban kiderül, a 25 legrégebbi, A380-as szárnypárokkal felszerelt Airbus A380-asokkal van gond. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy az érintett repülőgépek száma tovább növekszik.
A probléma a mindkét szárnyban végigfutó hátsó szerkezeti tartóelemekkel van, amelyeken repedések keletkezhetnek. A probléma jelen állás szerint az A380-841-es, az A380-842-es és az A380-861-es gépeket érinti. Ezekből a repülőgépekből találni többek között
- a HiFly,
- a Singapore Airlines,
- a Qantas,
- az Emirates,
- az Air France és
- a Lufthansa
flottájában is. Ha az ESEA kiadja a direktívát, akkor a szárny gyártási időpontjától 180, vagy a repülőgép gyártási időpontjától számított 147 hónapon belül el kell végezni a vizsgálatot és a javítást, amire a jövőben pontos utasításokat adhat a szervezet.
Ha kíváncsi a fejleményekre, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.