A rájuk kiszabott, sokmilliárdos uniós büntetés után a Google nem viaskodik tovább, lehetővé teszi, hogy a felhasználók új androidos telefonjuk első használatba vételekor eldöntsék, melyik böngészőt és keresőmotort akarják használni telefonjaikon. A kicsinek tűnő módosítás a Google-nak idővel nagyon is fájhat.
A végéhez közelít a Google tavaly nyáron kipattant ügye, a keresőcég ugyanis bejelentette: eleget tesz az Európai Bizottság (EB) kérésének és az androidos eszközökbe egy böngésző- és keresőmotor-választó eszközt épít be.
A lépés már meglévő és új felhasználókat is érint, akik saját telefonjaikon több, eddig nem látott képernyővel találkoznak majd: a Google Play megnyitásakor egyrészt kiválaszthatják, mely keresőmotort kívánják használni az alapértelmezetten már elérhető Google helyett/mellett, illetve milyen böngészőn át néznék az internetes tartalmakat, ha a Chrome nem felelne meg.
Az új keresőmotor telepítése után a rendszer azt is megkérdezi majd a böngészőbe lépve, melyik platformmal akar dolgozni a felhasználó.
Az új felületeknek hála a felhasználók dolga jelentősen egyszerűsödik, hiszen könnyebben dönthetnek arról, hogy a Google szolgáltatásait akarják-e használni vagy más programokat szeretnének kipróbálni. A keresőcég erre ugyan eddig is lehetőséget adott, de a választás nem volt ennyire átlátható, a Google mindig saját eszközeit részesítette előnyben.
A dolgot az uniós végrehajtó szervként működő Európai Bizottság sem nézte jó szemmel: 1400 milliárd forintnak megfelelő bírságot szabtak ki a Google-re, amiért a keresőcég szerintük visszaél a piaci erőfölényével, és ezzel megsérti a versenyszabályozást. (És ne feledjük, 2017 nyarán az alaptevékenységükként számontartott kereséssel összefüggésben is kaptak eurómilliárdos büntetést.)
Az amerikai cégóriás lényegében nonszensznek nevezte a vádakat, ám a tavaly júliusban kirótt gigabírság után idén márciusban úgy döntöttek, inkább nem kakaskodnak tovább. A változások tehát ennek a lépésnek a következményei.
A Google szénája egyébként más ügyben sem áll túl jól: az EB szerint a vállalat AdSense nevű hirdetési platformjának működési feltételei hátrányosak a versenytársak számára, amiért valószínűleg szintén jár majd a körmös.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.