Dél-Koreában már megvásárolható a Samsung idei első csúcstelefonjának 5G-s változata. Egy vadonatúj technológia bevezetéséről van szó, és a korai vásárlók nem lehetnek maradéktalanul elégedettek.
Hivatalosan is elkezdődött az 5G-képes Samsung Galaxy S10 értékesítése Dél-Koreában (ahol a szükséges infrastruktúra is rendelkezésre áll), és bár a telefon az egyik legjobb eszköz ma a piacon, sajnos nem hibátlan, és éppen a különlegességével, az 5G-vel van egy kis gond.
Addig nincs baj, amíg a felhasználó az 5G hálózatra kapcsolódik, azonban megváltozik a helyzet, ha 4G-re váltana – írja az Android Headlines. A legelső felhasználók arról panaszkodnak, hogy a telefon egyszerűen leállítja a kapcsolódást, ha 5G-ről olyan helyre mennek át, ahol „csak” 4G-s a kapcsolat. Hogy szolgáltatófüggetlen a probléma, azt jelzi, hogy az ország összes nagy mobilszolgáltatója esetében voltak hasonló panaszok.
Tulajdonképpen nem is meglepő, ami történt. Mert míg a szabványosabb, 4G LTE verziójú Galaxy S10-eket alaposan tesztelhették, addig az 5G-seket nem tudták annyira bevizsgálni valós körülmények között. Dél-Korea volt az első olyan ország, ahol bevezették az 5G-s Galaxy S10-et, érthető, ha előjönnek a problémák. Mint minden új technológia, az 5G sem hibátlan, ráadásul jóval nagyobb számú felhasználó használja az újdonságot, mint ahányat bevontak a korai tesztekbe.
Egyelőre még nem tisztázott százszázalékosan, hogy Samsung-hardver vagy -szoftver hibás, azonban – utalnak rá a szolgáltatók – a hálózat sem zárható ki az egyenletből. A gyártó a maga részéről mindenesetre kiadott egy javítócsomagot, hogy csökkentse a hálózattípusok közötti váltás idejét és optimalizálja a folyamatot, de egyelőre úgy tűnik, nem oldotta meg az alapproblémát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.