Tech hvg.hu 2019. március. 09. 11:03

Új korszak kezdődik a Wizz Airnél, jönnek az újfajta repülők – fotók

Átvette az első Airbus A321neo típusú repülőgépét a Wizz Air. A légitársaság nem aprózta el: az első fecske a 256 repülőgépet tartalmazó rendelésállományának első darabja.

A Wizz Air jelenleg 109 darab Airbus A321 és A320 repülőgépből álló flottát üzemeltet Európa-szerte. Ez az új repülőgép a magyar lajstromjel alatt jegyzett 100. repülőgép. A vállalat a 256 darab Airbus neo repülőgépre leadott rendelésével a típuscsalád legnagyobb vásárlójává vált, miközben a neo modellek mellett további 5 darab A321ceo gépre is megrendelést adott.

Budapest Airport

A Pratt & Whitney GTF hajtóművekkel ellátott, új generációs Airbus A321neo a ma elérhető legszélesebb egyfolyosós kabinnal rendelkező, 239 üléssel felszerelt repülőgép – emlékeztet a gépet a ferihegyi repülőtéren fogadó és első útjára el is indító Budapest Airport. A gyártó által közölt adatok szerint a gép új generációs hajtóművei és a kabintér újításai együttesen csaknem 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást biztosítanak. Az Airbus neo zajterhelése közel 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest, valamint nitrogén-oxid-kibocsátása is 50 százalékkal kisebb az elődeihez viszonyítva.

Budapest Airport

Az első A321neo Budapest és Róma–Fiumicino repülőtér között állt forgalomba. A következő hónapokban összesen hét gép érkezik a típusból a Wizz Airhez Budapestre, ahonnan először London–Lutonba, Alicante-be, Barcelonába, Lisszabonba, Eindhovenbe, Madridba, Tel-Avivba, Frankfurtba, Malmöbe, illetve Berlinbe szállít majd utasokat.

Budapest Airport
Budapest Airport
Budapest Airport
Budapest Airport
Budapest Airport

[Egy magyar csapat intézheti el, hogy kevesebbet késsenek a repülőjáratok]

Budapest Airport
Budapest Airport
Budapest Airport

Ha máskor is tudni szeretne a repülők világának érdekességeiről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.