Csütörtök reggel óta Európa nyugati felében gyakorlatilag elérhetetlen az Office 365, de a világ más pontjairól is jelentettek problémát. Az előfizetők szinte alig férnek hozzá a leveleikhez. A Microsoft mérnökei már dolgoznak a hiba elhárításán, de a jelek szerint lassan halad a dolog.
Nem várt problémával szembesültek azok, akik csütörtökön akartak belépni az Office 365-fiókjukba. A DownDetector szerint a leállás az Exchange levelezőt érinti, ott viszont igen súlyos a helyzet: Európa nyugati felében gyakorlatilag elérhetetlen a szolgáltatás, de a kontinens más országaiban – köztük Magyarországon – sem tudnak hozzáférni leveleikhez az előfizetők.
Ahogy az a térképen is jól látszik, a helyzet Belgiumban, Hollandiában, Luxemburgban, Angliában, Franciaországban és Németországban a legrosszabb, de a svédeknél, a svájciaknál, az osztrákoknál és az olaszoknál sem sokkal jobb.
A Computer Business Review beszámolója szerint a probléma globális, Dél-Afrikában, Dél-Amerikában és Izlandon is hasonló hibát tapasztaltak a felhasználók. A Microsoft 365 Status nevű Twitter-csatornán a redmondi cég mérnökei azt közölték, tudnak a problémáról, és megpróbálják elhárítani azt.
We're investigating an issue where users can't access their mailboxes through multiple protocols. More details are published in the admin center under EX172491, available to your Microsoft 365 admin.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) 2019. január 24.
Mindez viszont még délelőtt volt, ám a DownDetector szerint a probléma még mostanra sem oldódott meg. A legutóbbi Twitter-bejegyzés 4 órája került ki a fent említett csatornára, abban azt írták, megtalálták a hiba feltételezett forrását, és dolgoznak a javításon.
We’ve determined that a subset of Domain Controller infrastructure is unresponsive, resulting in user connection time outs. We’re applying steps to mitigate the issue. More details can be found in the admin center published under EX172491.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) 2019. január 24.
A felhasználók egy része be sem tud jelentkezni a szolgáltatásba, míg másoknak a levelezés az, ami akadozik. A helyzet súlyosságát jól mutatja, hogy az első hibát csütörtök reggel tapasztalták az előfizetők, az azóta eltelt több mint 10 órában viszont még mindig nem sikerült megoldani a helyzetet.
[Frissítés: Csütörtökről péntekre éjszaka sorban érkeznek a napközbeni levelek, úgy tűnik, kezd helyreállni a szolgáltatás.]
Korábban is volt már hasonló leállásra példa, 2018 novemberében szintén az Office 365, valamint az Azure is elérhetetlen volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.