A Facebook számára még mindig komoly probléma, hogy egy ideje nem elég hatékonyan tudja megszólítani a fiatalokat. Most egy új fejlesztést tesztelnek, egy új alkalmazást.
A Facebook számára nemcsak az adatszivárgási ügyek jelentenek problémát, hanem az is, hogy egyre kevésbé tudják megszólítani a fiatalokat. Miközben 2012-ben még a tinédzserek túlnyomó többsége, 68 százaléka a Facebookot preferálta, az elmúlt hat évben ez sokat változott. 2018-ban csupán 15 százalékuk mondta, hogy a Facebook az elsődleges közösségi oldal, amit használnak: az amerikai kamaszok 44 százaléka azt állította, hogy az első helyen náluk a Snapchat áll.
Ez hosszú távon igen komoly problémát okozhat Mark Zuckerbergéknek, így muszáj, hogy lépjenek, és valahogyan meg kell szólítaniuk a fiatalokat. A TechCrunch beszámolója szerint erre most kitaláltak valamit: a LOL-t.
A fejlesztés – amely egyelőre a Facebook része – nem gondolták túl: egy olyan különleges hírfolyamról van szó, amiben mémek és GIF-ek jelennek meg különböző kategóriában (például állatok, ugratás). A beszámoló szerint a kialakítása a Snapchat "Felfedezés" fülére hasonlít, az algoritmusa pedig olyan videókat is kínál majd, amit úgy ugorhatunk tovább, mint az Instagram Történeteket. Emellett természetesen reakciókat is küldhetünk rá. Jelenleg mintegy 100 középiskolással tesztelik (a szülők beleegyezésével).
A LOL egyelőre a Facebook mobilos alkalmazásán belül, a Facebook Watch helyén jelenik meg, de az elég valószínűtlen, hogy a Watch-ot végleg lecserélnék erre. Egyelőre viszont nem tudni, hogy külön alkalmazás, vagy a Facebookba beépített funkció lesz belőle.
Ha máskor is tudni szeretne a Facebook újításairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.