Senkinek sincs ingyen ebéd: ugyan a WhatsApp felhasználói eddig megúszták, ingyen és zavaró reklámok nélkül használhatták a világ legnépszerűbb üzenetküldőjét, ennek azonban hamarosan vége lehet, legalábbis ami a reklámokat illeti.
Legyünk fenn a Facebookon vagy valamelyik almárkáján (Instagram, Messenger), nem kerülhetjük el a célzott reklámokat. A WhatsApp (amelyik 2014-ben 19 milliárd dollár ellenében került a Facebookhoz) eddig kivétel volt (igaz, létezik egy üzleti változata, ahol a cégek közvetlenül elérhetik az ügyfeleiket), azonban a kellemes, reklámmentes állapot megváltozhat, és a WhatsAppba is beköltözhetnek a hagyományos hirdetések.
Mindez az Economic Times beszámolójából derül ki, amely szerint a WhatsApp alelnöke, Chris Daniels mondta el Új-Delhiben, hogy hirdetések jelenhetnek meg az üzenetküldő Állapot területén (az alkalmazásnak ez a része lehetővé teszi szövegek, fotók, videók és animált GIF fájlok megosztását, amelyek 24 óra után eltűnnek), első számú pénzbevételi forrást kínálva. Hogy ez mikor lépne életbe, arról az alelnök nem beszélt, de a szavait figyelve szinte biztosak lehetünk abban, hogy egy már kidolgozott projektről lehet szó, azaz hamarosan megjelenhetnek a reklámok. Hát nem biztos, hogy ez a legkiemeltebb hely a hirdetők számára, és az is kérdéses, ki nézne végig szívesen egy 30 másodperces, lábgomba elleni krémről szóló videoszösszenetet, amikor éppen arra kíváncsi, mi történt az ismerőseivel.
Bizony sokat változott a világ (és a WhatsApp) 2012 óta, amikor Jan Kuom, a szolgáltatás társalapítója a Miért nem adunk reklámokat című blogbejegyzésben még arról elmélkedett, hogy a hirdetések nemcsak hogy megzavarják az app esztétikáját, de sértik a felhasználó intelligenciáját, félbeszakítják a gondolatmenetét. Azóta persze már sok víz lefolyt a Dunán, a társalapítók is már messze járnak, szóval béküljünk meg a gondolattal: jönnek a reklámok a WhatsAppra is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.