Magyar fejlesztésnek köszönhetően hódítják meg Budapestet és a világ több nagyvárosát az okostelefonjainkkal kommunikáló citylight plakátok. A fejlesztők szerint a megoldással a reklámzaj növelése nélkül juthatnak értékes információkhoz és kedvezményekhez az okosplakátok mellett elhaladó felhasználók.
A magyar fővárosban mutatkozik be a JCDecaux intelligens citylight megoldása, amely kitalálói szerint a folyamatos jól informáltság záloga lehet. A piacvezető out-of-home médiavállalat Budapestről világhódító útjára induló újdonsága hazai fejlesztés: az egyedi igényekhez szabható, mindössze gyufásdoboznyi méretű, könnyen telepíthető iBeacon jeladót idehaza gyártják. A kütyüt a Bcon Technologies Kft. szakemberei készítették, az outdoor promóciós felhasználás módszerét pedig a JCDecaux Hungarynél dolgozták ki.
Az eddig jellemzően üzletekben alkalmazott vásárlássegítő megoldás oly módon működik, hogy a citylightba telepítettek egy gyufásdoboznyi méretű jeladót, úgynevezett Beacont. Ez a jeladó kapcsolatba lép a hatókörzetébe bekerült, azaz a közelében elhaladó felhasználó okostelefonjával. A telefon ezt követően automatikusan jelet küld egy szerverre, ahol a kampánymotor található. Ez aktiválja a motort, amely az adott kampánynak megfelelő üzenetet továbbít vissza az okostelefonra, diszkréten, egy csendes notifikáció formájában. Az üzenet eltűnik a telefonról, amint kilépünk a citylight hatósugarából, a Beacon jeladók pedig nem gyűjtenek és nem is használnak fogyasztói adatokat.
A hagyományos üzenetként olvasható információ a tesztidőszakban egy kereskedelmi ajánlat – amelyet az JCDecaux tapasztalatai szerint gyakrabban követ vásárlás, mint a megszokott offline csatornákon közvetített promóciókat. A technológia rugalmasságából adódóan ugyanakkor később közhasznú közösségi tartalom, azaz például közlekedési vagy időjárási tudnivaló is lehet. A Beacon üzenetküldés kiemelten biztonságos a felhasználók szempontjából, hiszen az üzenet eltűnik a telefonról, amint a citylight hatósugarából kilépünk – és a jeladók sem használnak fogyasztói adatot.
Eddig 50 fővárosi citylightot szereltek fel a városi életet komfortosabbá tévő üzenetküldővel, ez a szám az év végéig, vagyis az üzleti bevezetés időpontjáig 300-ra nő. A budapestiek a NetPincér szolgáltatásával tesztelhetik a rendszert, amely az első két hét alapján nagyon ígéretesnek mutatkozik, különösen a márkaismertség és a kuponok letöltése terén mutatott kiemelkedő, a reméltnél is jobb teljesítményt az új megoldás – közölte a cég.
A sikeres tesztet követően az újdonság további magyar, illetve külföldi nagyvárosokban is megjelenik. Ezzel párhuzamosan bővül a csatlakozó szolgáltatások, illetve a funkciók köre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.