Tech hvg.hu 2018. október. 20. 18:03

Ne lepődjön meg, ha Budapesten elmegy egy utcai hirdetés mellett, és bejelez a telefonja

Magyar fejlesztésnek köszönhetően hódítják meg Budapestet és a világ több nagyvárosát az okostelefonjainkkal kommunikáló citylight plakátok. A fejlesztők szerint a megoldással a reklámzaj növelése nélkül juthatnak értékes információkhoz és kedvezményekhez az okosplakátok mellett elhaladó felhasználók.

A magyar fővárosban mutatkozik be a JCDecaux intelligens citylight megoldása, amely kitalálói szerint a folyamatos jól informáltság záloga lehet. A piacvezető out-of-home médiavállalat Budapestről világhódító útjára induló újdonsága hazai fejlesztés: az egyedi igényekhez szabható, mindössze gyufásdoboznyi méretű, könnyen telepíthető iBeacon jeladót idehaza gyártják. A kütyüt a Bcon Technologies Kft. szakemberei készítették, az outdoor promóciós felhasználás módszerét pedig a JCDecaux Hungarynél dolgozták ki.

Az eddig jellemzően üzletekben alkalmazott vásárlássegítő megoldás oly módon működik, hogy a citylightba telepítettek egy gyufásdoboznyi méretű jeladót, úgynevezett Beacont. Ez a jeladó kapcsolatba lép a hatókörzetébe bekerült, azaz a közelében elhaladó felhasználó okostelefonjával. A telefon ezt követően automatikusan jelet küld egy szerverre, ahol a kampánymotor található. Ez aktiválja a motort, amely az adott kampánynak megfelelő üzenetet továbbít vissza az okostelefonra, diszkréten, egy csendes notifikáció formájában. Az üzenet eltűnik a telefonról, amint kilépünk a citylight hatósugarából, a Beacon jeladók pedig nem gyűjtenek és nem is használnak fogyasztói adatokat.

JCDecaux Hungary

A hagyományos üzenetként olvasható információ a tesztidőszakban egy kereskedelmi ajánlat – amelyet az JCDecaux tapasztalatai szerint gyakrabban követ vásárlás, mint a megszokott offline csatornákon közvetített promóciókat. A technológia rugalmasságából adódóan ugyanakkor később közhasznú közösségi tartalom, azaz például közlekedési vagy időjárási tudnivaló is lehet. A Beacon üzenetküldés kiemelten biztonságos a felhasználók szempontjából, hiszen az üzenet eltűnik a telefonról, amint a citylight hatósugarából kilépünk – és a jeladók sem használnak fogyasztói adatot.

Eddig 50 fővárosi citylightot szereltek fel a városi életet komfortosabbá tévő üzenetküldővel, ez a szám az év végéig, vagyis az üzleti bevezetés időpontjáig 300-ra nő. A budapestiek a NetPincér szolgáltatásával tesztelhetik a rendszert, amely az első két hét alapján nagyon ígéretesnek mutatkozik, különösen a márkaismertség és a kuponok letöltése terén mutatott kiemelkedő, a reméltnél is jobb teljesítményt az új megoldás – közölte a cég.

JCDecaux Hungary

A sikeres tesztet követően az újdonság további magyar, illetve külföldi nagyvárosokban is megjelenik. Ezzel párhuzamosan bővül a csatlakozó szolgáltatások, illetve a funkciók köre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.