A Walmart szerint váratlan krízishelyzetekben lehet nagy segítség a bevásárlókocsik chipezése. Az ötlet ellenzői szerint a fejlesztés több szempontból is problémás.
A világunkban előforduló okoseszközök mára életünk minden részét behálózzák, de amíg sportoláskor gyakran, vásárlás idején már nem igazán viselünk ilyen készülékeket. Hasonló elgondolás vezérelhette a világ legnagyobb kiskereskedelmi vállalatát, a Walmartot is, amely nemrég érdekes szabadalmi tervet nyújtott be az amerikai védjegyhivatalnak.
Az Inc. Magazine cikke szerint egy különleges bevásárlókocsiról van szó, amely a hagyományos feladatán túl arra is képes, hogy a vásárlók biometrikus adatait begyűjtse, így a pulzust, a szívritmust, a testhőt, de még a stressz szintjét is képes lenne mérni, pusztán azzal, hogy megfogják. A kocsin lévő szenzorok a begyűjtött adatokat az üzlet ezzel foglalkozó illetékeséhez továbbítanák, amely a Walmart megfogalmazása szerint a vásárlók védelme érdekében történne.
A lánc egyesült államokbeli áruházai ugyanis elképesztően nagyok, így egy esetleges rosszullét esetén, a valós idejű adatrögzítés segítségével azonnal riasztható lenne a legközelebbi alkalmazott – és közben a mentők is. De a fejlesztés a stresszkezelés szempontjából is hatásos lehet, ha valamilyen nézeteltérés támad a vásárlók között. Mivel ilyenkor a pulzus az egekbe szökik, a monitoron megjelent adatokat látva az alkalmazottak be tudnának avatkozni, remélve, hogy időben szét tudják választani a vitatkozó feleket.
Míg azonban a Walmart rendkívül nagy várakozással tekint a projektre, akadnak, akik kevésbé örülnek neki. Az Inc. Magazine például megjegyzi, hogy a megoldás másfajta megfigyelésekre is alkalmas lehet, ráadásul teljes titokban. Ugyanis egy-egy áruházi termék, legyen szó elektronikai vagy ruházati cikkről, bizonyíthatóan hatással van például akár a pulzusra is. Ha meglátunk egy árleszállítást, egy régen vágyott, de most épp akciós terméket, valószínű, hogy annak testünkben is “nyoma” marad majd. A Walmart megoldása így arra is jó lehet, hogy olyan cikkekkel szórja tele boltjait, amelyet biztosan, de legalábbis jó eséllyel megvásárol majd az illető.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.