Egy belső dokumentum tanúsága szerint bekeményített az Apple: új Macjeinél – látszólag – lehetetlen kikerülni a hivatalos szervizeket.
A MacRumors hívta fel a figyelmet egy dokumentumra, amelyből kiderül, hogyan akadályozná meg az Apple, hogy nem hivatalos szerviz is javíthassa a 2018-as MacBook Prókat és iMac Prókat.
A változások ahhoz a T2 biztonsági chiphez kötődnek, amelyet a tavalyi iMac Próktól kezdve ad az újabb gépeihez az Apple. Bármilyen, a kijelzőt, az alaplapot, a billentyűzetet, a Touch ID-t, az akkut vagy a hangszórót érintő javítás a MacBook Prónál, illetve az alaplapot vagy a flash memóriát érintő javítás az iMac Prónál csak egy szabadalmaztatott szoftverdiagnosztikai eszközzel hajtható végre a legújabb Apple-rendelkezés szerint. Ez az eszköz, az Apple Service Toolkit 2 viszont csak az Apple hivatalos szervizeiben érhető el, s amennyiben ezt nem használják – állítja az Apple – a javítás hibás működést eredményez.
Kemény lépésről van szó, és ez már a teardownjairól ismert iFixit csapat érdeklődését is felkeltette. Náluk azonban nem működött a szoftverzár. Kicserélték egy vadonatúj 13”-es MacBook Pro kijelzőjét és alaplapját, és minden remekül működött. Egyelőre még nem világos – jegyzi meg a MacRumors – miért sugallja ezt másképp az Apple dokumentuma.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.