A versenyszerű videójátékozásnak ma még egy nagyságrenddel kevesebb követője van, mint a labdarúgásnak, de már van annyira népszerű, mint a kosárlabda vagy az amerikai foci. Pénzből és profitból sincs benne hiány.
Az e-sport még mindig sokak számára ismeretlen terület, pedig már a nyolcvanas években is rendeztek videójáték-versenyeket. A sportjellegű mérkőzésekre alkalmas számítógépes programok azonban csak az ezredforduló környékén jelentek meg, addig nemigen volt lehetőség arra, hogy a játékosok egymással is megmérkőzzenek, ne csak a számítógép vezérelte karakterekkel. Az internet sávszélessége még nem volt elegendő ahhoz, hogy tömegek gyakoroljanak nap mint nap, egymástól távol ülve, egymással megküzdve.
Az evolúció mára nemcsak az érdeklődők számában, hanem a nyeremények összegében is tetten érhető. 2010-ben hétezer dollár összdíjazású eseményeket szenteltek a LOL-nak, az egy évvel későbbi, Dreamhack nevű svéd versenyről viszont már százezer dollárt vihetett haza a legjobb LOL-csapat. A hasonló bajnokságok ma már ennél is jóval nagyobb nyereményekkel kecsegtetnek. A CS-fejlesztő Valve a Dota 2 című játékához szervezi a The International nevű nagy bajnokságot, melynek idén augusztus végén esedékes döntőjében már legalább 20 millió dollárért – több mint 5,5 milliárd forintért – szállnak ringbe a játékosok.
Hogy miből jön össze ennyi pénz, és mi a helyzet Magyarországon, arról a HVG hetilap e heti számában olvashat.